Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om ljudkort och workstation

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-03 16:14

Jahapp.. då var det kört igen. Blev lite trött på att mixa och pula i mpc'n så jag multitrackade in i ableton. Att midisynka var inga problem, men när jag väl lagt in allt (6 ljudloopar på 8 bars var) och skulle lägga på lite elbas så började det knastra. Sedan var knastret ett faktum vad jag än gjorde.
Nu tror jag att detta beror på mitt vackra Audigy zs-kort som kanske inte är top of the line och planerar därför att köpa ett nytt. Vill dock inte lägga en smärre förmögenhet och undrar därför om någon som kört M-audios Delta 1010 kan berätta lite om för- och nackdelar med detta. Jag behöver nämligen kunna köra in 6 spår samtidigt.

Sedan en annan fråga...
En polare till mig vill börja göra musik igen (efter 15 års uppehåll) och frågade mig om råd. Jag tror att det är en workstation han vill ha (med klav) så att han kan arra ihop lite stycken. Tips?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-05 22:25

buhu

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-01-05 22:36

Det verkar som att de flesta med 1010 är nöjda med allt förutom S/PDIF in/ut som inte riktigt alltid vill fungera samtidigt som de analoga in/ut. Annars verkar det super!
Har kört en del på det själv och det krånglade aldrig, fast vi provade aldrig S/PDIF.
Det är ett prisvärt kort med helt okej värden, speciellt om man ser till antalet in/ut för den lilla pengen.

Angående din kompis: Övertala honom om att skaffa ett midiklaviatur och ett sequencerprogram istället

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-06 00:18

Tack, det var det jag behövde veta.

Tyvärr(?) vill inte polaren sitta vid datorn, så det får bli något hårt.

  • Medlem
  • 2007-01-06 16:04

Kompisen din behöver en Korg Oasys. Bara 75 loppor för en synt med ALLT i Om inte så borde han väl ta sig en titt på Korg/Roland/Yamahas workstationsyntar. Om man inte skall ha blånytt så kanske man kan hitta förra generationens för en billig peng.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-06 18:28

Han snackade lite om att skaffa en korg triton, det låter kanske som ett gott val?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2007-01-06 19:43

Ja.

  • Medlem
  • 2007-01-06 21:45

Tja, den är ju inte poppis för att den är dålig om man säger så. Borde vara möjligt att hitta en till ett bra pris tycker jag.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-07 00:34

Ok, bra.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-07 00:46

För audigykort kan jag varmt rekommendera att lägga in kxAudio-drivaren istället för standarddrivaren. Kör med den och fungerar finemang.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-01-09 16:26
Ursprungligen av Arete:

För audigykort kan jag varmt rekommendera att lägga in kxAudio-drivaren istället för standarddrivaren. Kör med den och fungerar finemang.

åhå, det måste jag testa.

har inte kört den sen jag hade live 5.1

1
Bevaka tråden