Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Edirol UA-25? Ett bra köp eller åt dyngskogen?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-05 01:03

Jag tänkte köpa ett nytt ljudkort nu och har fått ett förslag på att köpa ett Edirol UA-25. Det kostar i affär typ 2500 kr.

Är detta ett bra köp, funkar det lika bra oavsett programm osv??

Vad är det för latency-värden??

Tacksam för svar av er som vet!!!!

/Bysse

Jag har ett och är mkt nöjd. Skulle väl egentligen inte säga att det är något speciellt, utan ett helt ok kort för 2500.

Bra är att det har direct monitoring så du behöver inte bry dig om latency vid medhörning om du spelar in exempelvis elgitarr. Medhörningsfunktionen har också en mono-switch som gör att du får ljudet i båda lurarna, även om du spelar in på en kanal. Utmärkt för elgitarr alltså.

Pre-amparna har jag inte använt så mycket då jag kör med externa sådan.

Tycker kortet är robust och mkt praktiskt vid transport då det är strömförsörjning via USB och man slipper en extra sladd. Kanske låter som en petitess men mer praktiskt än man tror, särskilt om man släpar det fram och tillbaka så mycket som jag gör

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-05 08:52

Vi har flera stycken såna på jobbet och de funkar väldigt bra! Jag kan inte säga så mycket om ljudkvaliteten men de funkar utan att strula, till skillnad från andra liknande USB-ljudkort vi har testat. Det känns robust och bra också.

  • Medlem
  • 2007-01-05 18:02

tackar!

Tackar för svaren hörrni!

Det verkar helt enkelt vara ett bra och robust ljudkort, inget utöver det vanliga men helt fullgott till en enkel stackare som mig. Klockrent!

Danke o merci

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-01-05 20:25

mitt kanske var ett måndagsexemplar. men boxen blev bränd av någon andledning.
hade installerat det som man skulle. sen slutade den att fungera och efter att ha skickat ner den till
butiken så fick man svaret - boxen är bränd

  • Medlem
  • 2007-01-06 15:16

Ajdå

Ajajajajadå!!! :eek:

Är det nån som vet när sånna här typer av problem kan uppstå, när man bränner boxar??

Inget som man själv skulle vilja råka ut för!

MVH

Bys

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-30 08:07

Edirol fungerar dåligt ihop med Digital Performer, nu är det ju inte så många som kör detta annars utmärkta program, då får man använda Motus egna grejer, kostar dock lite mer.
Mvh Å

Lite OT nästan.. men på vilket sätt fungerar det kasst med DP?

1
Bevaka tråden