Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Morgana - Ny kool (?) Vintage Sampler VSTi

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-01-05 18:57

Jag hittade denna på nätet idag:

http://www.112db.com/index.php?pid=morgana

Morgana. Det är en VSTi som ska efterlikna en gammal hederlig sampler och låter, enligt dom, mer musikalisk än med mycket funktioner.

Blir lite sugen på att testa faktiskt. Av någon anledning tänkte jag på PF och hans Fairlightlåt när jag såg den

D.

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-05 19:23

Kul idé rent spontant, tycker jag. Vem gillar inte ointerpolerade frasiga samplingar?

Verkar trevligt ... Försäker ännu få kläm på det här med samplers. Inget jag använde så ofta men vi lirade med en gammal Akai härförleden under en konstkonsert. Rätt kul. Vi fick överföra samplingarna via line out direkt från studion

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-05 21:52

Ganska snygg, men synd att den är "på två sidor" såsom flera VSTi's. Kul att den har sampling, men vad som vore läckrast vore ju om alla klassiska samplingar man kan tänka sig fanns med, liksom en bunt nya lofi-sköna prylar. Det finns väl förresten redan någon VSTi med alla fairlight-, E-mu ochsåvidare-ljud har jag för mig?

Tycker ni inte att själva "charmen" med 80/90tals "lo-fi" hårdvarusamplers är just att det är hårdvara... Jag tycker det verkar trist att sitta och peta med en sån där jämfört med en s-950 tex...
Sen får jag för mig att det låter roligare bara för att det kommer från olika burkar och brusar å har sig, istället för från en å samma dator.

1
Bevaka tråden