Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
AJ, aj , aj ,aj. Inte bra för mig: Lund har nämligen stängt sitt studentnätverk för progra som kaza, gnutella, direct connect osv. Audiogalaxy var ända utvägen. Vad att ögra, ack, vad att göra.
quote:Skapades ursprungligen av: -David-: AJ, aj , aj ,aj. Inte bra för mig: Lund har nämligen stängt sitt studentnätverk för progra som kaza, gnutella, direct connect osv. Audiogalaxy var ända utvägen. Vad att ögra, ack, vad att göra.
En kompis till mig som läser i Lund säger att dessa spärrar är borttagna nu.
Kollade nyss deras hemsida och dör kan man läsa:
"Hävning av spärrar (020605)
Spärrar för vissa Internet-applikationer som infördes pga av kapacitetsproblem i SUNET-155 är hävda i anslutningen till GigaSunet."
quote:Skapades ursprungligen av: -David-: AJ, aj , aj ,aj. Inte bra för mig: Lund har nämligen stängt sitt studentnätverk för progra som kaza, gnutella, direct connect osv. Audiogalaxy var ända utvägen. Vad att ögra, ack, vad att göra.
Tja, du kanske måste börja köpa dina skivor rent av, ve och fasa...
Haha, kände att den där skulle komma just efter jag skapade inlägget
Men du vet lika mycket som jag att hela skivor orkar man aldrig ladda ner från audiogalaxy. Tycker jag att en skiva är bra så köper jag den! Vill jag veta hur en artist låter kan man ladda ner smakprov, typ istället för att köpa singeln för 25kr (för en singel skulle jag aldrig ändå köpa) eller om det är en reklamlåt som är bra och som jag vill ha nu.
Jo, jag vill väl inte påstå att jag aldrig laddat ner nån låt heller, tycker det är ett smidigt sätt att riktigt snabbt få tag i musik för utvärdering. (Men det sorgliga är att det faktiskt är rätt många som i princip slutat köpa skivor.) Nåja, dom glada dagarna på nätet kanske är över...
Intressant är att det finns en tydlig tendens i HELA VÄRLDEN att skivförsäljningen minskat det sista året. Hmm...vad kan det bero på?
För att förändra denna utveckling verkar det som att skivindustrin äntligen börjat fatta att man måste sänka priserna för att folk ska köpa mer skivor istället för att ladda ner.
Därför har man i USA börjat sälja skivor betydligt billigare och märkt att försäljningen ökat direkt! Tex. kan man hitta nya cd album för motsvarande 90 kr i SKr. Och är det en debutartist, ja då kostar det endast 70 SKr.
Hoppas att vi även får se skivpriserna i Sverige sjunka inom kort.