Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Myth 3 korrumperad?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-12-26 17:26

Är det någon som fått igång Myth 3 demot utan problem?

När jag installerar demot får jag en varning som säger att filen "large.tag" är skadad och att den kanske inte funkar perfekt.

Spelet startar som det ska, men ingen muspekare visar sig och jag får ett fel meddelande i loggen:

Error: File system Read in string_definitions.c, line #279: couldn´t read tag header for string ´dems´.

Nån som vet vart jag kan få tag på en riktigt fungerande kopia eller har något fix åt detta?

• Medlem
  • 2001-12-27 09:22

Jag har haft samma problem, dock har jag kunnat lira en bit innan skräpet bitit i gräset. Plockade hem filen via ncftp 3 och den unstuffade ok men varnade som sagt vid install. Orkade aldrig plocka hem en kopia till eftersom jag har en vag känsla av att Myth 3 "dyker upp" ganska snart då det gått GM. Oavsett så crashar ju skiten hela tiden under både 10.1.2 och 9.2.2 så jag känner viss skepsis, dessutom verkar det ju inte vara något direkt steg upp sedan G.O.D. tog över. Har helt mystiskt PC versionen så jag tänkte testa med .tag filerna från den när jag orkar. Känns bara inte så viktigt.

Som en lagom off-topic notis är det ngn mer än jag som har rabattkuponger hos Bungie? Vann ett par i en del Myth:TFL / Myth II tourneys som ja aldrig utnyttjade. Någon som vet om MicroSnuff fortfarande tar emot dem (de har lag mässigt svårt att göra annat iofs) men det vara skoj att djävlas lite (har köpt allt Bungie släppt för mac genom åren så det skulle vara Halo då).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-27 23:14

Jag får igång spelet, väljer nytt spel, gubben pratar, sedan avsutar spelet sig självt.
Det lustiga är att jag kan spela demot men inte testbanan...

Trodde att det först var mitt grafikkort men eftersom jag kan spela övningsbanan så lär det ju inte vara det.
Lurigt...loggen säger så här:
screen_macos8.c, line #315: restore_device_gamma_ramp()
Running Main Screen at 640 x 480, 154 Hz, 16 bit
glVendor: ATI Technologies Inc.

glRenderer: ATI Radeon OpenGL Engine

Error: File system Read in string_definitions.c, line #279: couldn´t read tag header for string ´____´.

Error: File system Read in string_definitions.c, line #279: couldn´t read tag header for string ´____´.

som sagt lurigt...eller buggigt kanske man ska säga.

[ 27-12-2001: Meddelandet ändrat av: Acke ]

• Medlem
  • 2001-12-28 00:37

Verkar som om alla har samma problem... crap conversions are us.... nåja ska testa med PC release tag filerna imorrn.

1
Bevaka tråden