Det är ofta ni får höra mig gnälla på allt och mycket här på 99mac, men nu ska ni få lite solljus att vädra vårdofterna i.
Jag ska försöka sluta gnälla och istället lyfta fram några intressanta saker på Mac-spelhimlen.
1. Halo
Halo kommer som de flesta förstått att bli den nya killer-app:en för internetspelande. Halo kommer att lyckas där Tribes 2 har misslyckats, nämligen att få folk att spela lagbaserad stridssimulator med en modern 3D motor. Det kommer att bli många timmars spelande med detta spel i vår/sommar. Ni alla är välkomna att gå med i min squad: Dogs of War där det redan finns några 99mac-medlemmar representerade.
2. EV Nova
Escape Velocity har orsakat många Macspelare sömnlösa nätter. Det nya tillskottet till serien kommer nog inte att vara sämre. Snyggare grafik och förhoppningsvis en bättre story än de tidigare spelen. Ojdå, nu gnällde jag visst. Jag menar förstås: Snyggare grafik och efter vad vi har fått se hittils, en mycket kompetent storyline.
3. Medal of Honor: Allied Assault
Ett höjdartredelir till PC som släpps till Mac i sommar. Vi får hoppas att det blir minst lika spännande att jaga tyska ockupationsstyrkor mellan husen i små franska byar på Mac som på PC.
4. Harry Potter and the Sorcerer´s Stone
Åhå, ett spel som tilltalar en bred målgrupp. I den målgruppen ingår även jag, jag älskar böckerna och tycker att filmen var helt ok. En massa quidditch för mig med andra ord.
5. Master Of Orion III
Ojoj, kanske det bästa strategispelet sedan Civilization. Behöver jag säga mer...