Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMac och Civilization III

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

fin dator, kul nytt spel.
och så går det otroligt långsamt.
Vad används de 800 megaherzen till?
Kan det vara det nya bildskärmskortet som ställer till det?
Är det någon som vet.

Det här har de dryftat på Insidemacgames. Den senaste uppdateringen till Civ3 ska snabba upp spelet, men tydligen är det något med Quartzen som ställer till det. Den ska gå att koppla ur.

Gå till www.insidemacgames.com och sök efter civilization, Civ3 eller liknande i forumen (risk för en hel del träffar) så har mannen som portat spelet gett tips på hur man ska snabba upp det.
Även www.macgamer.com har forum som du kan få hjälp i.

/Simon
(som har skjutit upp köpet av Civ3 tills dess de har uppdaterat bort de värsta hastighetsbuggarna)

• Medlem
  • 2002-03-18 00:42

Tyvärr är CivIII slött så det är trist men sanning att säga är PC versionen inte mycket snabbare. Jag kan trivas långt bättre med CivIII under OS X på en G4 400 än vad jag kan på min lilla PC kärra (AMD K7 500Mhz, TNT2 64Mb, Win2k Pro). Största prestanda förbättringen är att döda Quartz renderingen av text som är vacker men gravt slapp.

Jag håller med Lukas, Civ III är segare på min PII 400 än på min iMac DV 400. Civ III tycker även om att ha tillgång till mycket RAM.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Lukas:
Tyvärr är CivIII slött så det är trist men sanning att säga är PC versionen inte mycket snabbare.

Det där lät inte bra. Jag som tänker köpa Civ3 snart.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Simonsj:
Det där lät inte bra. Jag som tänker köpa Civ3 snart.

Jag har inga problem med prestanda för Civ III på min QS. GUI:n är mycket responsiv, inga som helst problem.

• Medlem
  • International user
  • 2002-03-18 13:23

Civ3 funkar tillräckligt bra för att jag ska kunna uppskatta spelet på min Ti500.

Man slår av Quartz renderingen av text genom att hålla in alt när man startar Civ3.

Tack för tipsen. Jag stängde av Quarz-typsnittet och nu går det snabbt och bra även om det inte är lika snyggt.

1
Bevaka tråden