Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-joystick till OS X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har frågat förut, men fick då inget svar så jag hoppas på bättre lycka denna gång. Jag har en USB-Joystick från Saitek som jag fick tag på alldeles innan jag gick över till OS X. Nu undrar jag hur tusan jag skall få prylen att funka i OS X. Jag har testat ett par olika spel, men inga verkar kännas vid min lilla attiralj. Hur tusan gör jag? Jag har varit innen på Saitek, men de har bara MacGameSprocket och ingenting för OS X. Jag har ingen koll på det här med prylar till Dataspel men skulle gärna vilja få den här pinnen att rocka...

/JO

• Medlem
  • International user
  • 2002-01-24 08:50

Jag har en ratt från saitek så, jag vill också veta om det funkar. Det finns något som heter GamePad Companion på VT, funkar det: http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=0&db=mac&id=12293

Product Description:
Adds the the ability to use your gaming device to control the mouse cursor, mouse buttons, and scroll wheel. It also now includes an auto-fire option as well as the option to turn off key-repeat. GamePad Companion 1.2 also has better filtering so that unwanted device elements do not show up in the element pop-up. Multi-Device support now works with two devices that are of the same model. Version 1.2 also adds auto detection of added/removed devices, as well as auto detection of selecting control elements when configuring a device. Along with all of these changes, version 1.2 has a new and improved user interface.

Funkade till en början, men krashar tyvärr hela tiden. Programmet kände dock igen prylen... Du vet inget om buggfixar?

• Medlem
  • International user
  • 2002-01-24 21:36

tyvärr, men det står något om korrupt inställningsfil i readme filen.
Har du senaste OS X?

Jo jag antar det. Jag har 10.1.2.

Programmet funkade bra ett par gånger, men det kraschade lite titt som tätt så jag hann aldrig ställa in prylen. Skulle det bara vara stabilt trot jag nog det hade kunnat funka!!

/JO

1
Bevaka tråden