Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

konsult mjukvara

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån där ute som vet nåt bra litet program som med några små klick hjälper mig hålla koll på hur många timmar jag lägger på varje kund under en dag.

Hade ett bra för 100 år sedan som gjorde exakt det jag ville och om jag inte minns fel så var det (snudd på) gratis.

Men det var som sagt i OS 6.x.x Nu skulle jag vilja ha ett för tian...men 9.x får väl duga om det inte finns annat

Nån som vet? (såväl Share-, free- som commercial ware är av intresse)

Anders

Har ett program till min Palm som heter AllTime. Fungerar super och jag kan få ut sammanställda rapporter (Tyvärr bara på min PC än så länge) vet inte om du har en palm men i så fall kan jag varm rekommendera det.

Tack!

Nog har jag Palm, skall kolla in programmet - men ursprungliga frågan kvarstår..

Anders

• Medlem
  • 2002-01-16 22:43

TimeSlice ska du använda för detta, använder den själv för att hålla koll på hur många timmar jag jobbat.

http://www.casadyg.com/products/timeslice/mac/

Ja, nu börjar det likna nåt

Fler förslag?

Anders

• Oregistrerad
  • 2002-01-16 23:30

MultiTimerPro kanske?!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-01-16 23:39

Hittade länk till TimeCacheRAILHead Design.

Har dock inte testat det själv.

Jag använder en egenhändigt designad FileMaker-lösning - Funkar ok för mina behov.

Du kan ju bygga en egen i PHP, DevShed har en liten tutorial:

Time Is Money

Citat:

Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
Nån där ute som vet nåt bra litet program som med några små klick hjälper mig hålla koll på hur många timmar jag lägger på varje kund under en dag.

Kan du inte skriva en "önskelista" på funktioner och rapportalternativ o dyl så kan det få bli mitt första program för OS X? freeware förstås.

Citat:

Skapades ursprungligen av: thevil:
Kan du inte skriva en "önskelista" på funktioner och rapportalternativ o dyl så kan det få bli mitt första program för OS X? freeware förstås.

Wow!

´Stoppur´ som jag klickar igång när jag startar och när jag slutar För dagen (en ´session´ ) en pausknapp för stopp inom en ´session´

Olika kundkonton som kan köras parallellt

Inmatning av arvode som i takt med att minuterna (räcker med 15 minuters moduler) tickar, räknar fram arvode. Olika arvode för olika kunder

Delsumma av tid och arvode (per session), per fakturering samt total tid och arvode för kund.

Möjlighet att ´dra streck´ i ett kundkonto efter delfakturering och sedan fortsätta på samma konto.

Utskrifter med alternativen Session, Faktureringsperiod och Total

Möjlighet att räkna bakåt från fast budget (ibland satt i tid, ibland i pengar)

....kanske kommer på fler grejer.

Jo, en grej till:
Jag vill kunna föra in timmar som jag jobbat utanför kontoret, manuellt.

Du kan väl maila mig
anders@acumenta.se

Anders

[ 17-01-2002: Meddelandet ändrat av: Anders Ingelstam ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Du kan ju bygga en egen i PHP, DevShed har en liten tutorial

Eeeehhh...som tur var kom jag inte in på länken

Skall repa mod och försöka komma in och titta lite senare

Anders
(poweruser....typ.... )

Citat:

Skapades ursprungligen av: thevil:

Bra initiativ!

• Oregistrerad
  • 2003-02-02 20:54

Wow, vilken grej, hur går det? *skulle också behöva*.

Smidigt med en klocka nere i docken som man bara klickar på för att starta och ta paus/stoppa. Klockan kan ju t o m vara analog och att den fyller upp med rött allt efter minutvisaren eller timvisaren snurrar fram.

Jag har nog en del idéer också, om det behövs

iWork

Skitseeeeg webbplats, men grymt pra program ...

1
Bevaka tråden