Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska jag skaffa?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-09 18:54

Fick min nya Powerbook G4 idag efter att ha levt på pc i sådär drygt 2-3 år... Jag har fortfarande hållt mig ganska uppdaterad, kört en OSX server och mina föräldrar har haft mac så jag har inte halkat efter helt.

Men. Ett ämne som jag har halkat efter på är vilka coola program det finns som jag borde ladda ner och kolla på. Jag har kikat lite i filarkivet, men jag tänkte det kanske var några fler saker jag *måste ha*

/arvid

Sen har jag ju varit aktiv här ett par månader också...

[ 09 December 2002, 18:55: Meddelandet ändrat av: arvid. ]

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-09 18:56

Förslag på coola tillbehör mottages också tacksamt!

/arvid

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-09 19:00

Vilken browser är det som gäller?
Kör ju Explorer nu, men hur är det med alla andra?

/arvid

• Medlem
  • 2002-12-09 19:05

Chimera, eller Navigator, som den oxå kallas är den optimala browsern enligt mig. Snabb o snygg. Versionerna efter 0.6.0 har inte krashat för mig heller..

Rekommenderar starkt Chimera Navigator. Hämta gärna en "nightly build" det har hänt mycket de senaste veckorna. Tabbed browsing är beroendeframkallande helt enkelt.

Ciryon

• Medlem
  • 2002-12-09 19:08

Instämmer till fullo Chimera äger browser sidan under OS X just nu.

I övrigt beror det helt på vad du gör, jag klarar mig inte utan BBEdit, ThinkFree Office, SlashDock pch Transmit men det är ju rätt personligt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: arvid.:
Förslag på coola tillbehör mottages också tacksamt!

/arvid

Grattis till den nya familjemedlemmen!

Du frågade efter coola tillbehör: Kensington FlyLigth är helt onödigt men jäkligt coolt. Plug´n´play, en ledig USB port är vad som behövs.

Framåt sommaren när det blir sådär varmt igen så är Kensington FlyFan ett absolut måste. Pluggas bara in i första bästa USB-port. Sen gäller det att akta fingrarna så du inte får en smäll av de oskyddade fläkt-bladen.

/M

[ 09 December 2002, 19:12: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

FlyFanen är toppen på att hålla din nya skönhet kall som natten. dock med nackdelen: ljudet.. har du tur får du en propeller som är bra balanserad, då blir det inga vibrationer..

ett tillbehör jag saknar är en lätt plastbricka som snappar på under datorn, med luftspalter under, med lätt "skålning" för låren så att man kan ha sin powerbook i knät tex i sängen utan att kväva den i täcket eller skålla låren. just nu kör jag med en stor bok, men även den blir genomuppvärmd av intensiv användning.

ingen i hårdplast-branschen här? :rolleyes:

LaunchBar är underbart.

Instämmer att Chimera är den bästa browsern.

1
Bevaka tråden