Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa speldator (pc)?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Surround= bäst i TV-soffan.

Och det utesluter ju inte att ljudkällan är datorn

[ 03 Oktober 2002, 16:43: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Känns onödigt? Surt sa räven. När du väl upplevt det vill du inte gå tillbaka....

Jag har "upplevt" det, känns enbart fjuttigt. Testade hos en kille med ett svindyrt Creative-paket, han blev litet sur när jag fnissade åt honom.

Surround= bäst i TV-soffan.

Jag håller med fullständigt! Inget slår det ljud man får av hemmabion (förutom en riktig biosalong då).

Angående surround för datorer jag hört en polares surround med 5 högtalare+sub och det lät MYCKET bra, speciellt i spel med pumpande hård musik när kulorna viner omkring en . Bara en sån sak som att kunna höra att en fiende är bakom en är grymt läckert!

Sen om man fixar ovannämnda surroundlösning till Macen så vore det ju inte helt fel att kunna testa ljudkanalerna i DVD studio pro innan man bränner utskivan

[ 03 Oktober 2002, 17:08: Meddelandet ändrat av: Olof N ]

Ok, men bästa speldatorn för 6-10.000? Ett färdigt paket eller något annat ni kan rekommendera. Kommer att köpa en systemswitch och köra den på samma monitor som min Mac.

TT:s data i Umeå har följande paket som inte är så dumt att börja med:

Budget
Laplander AMD Duron 1 300 Mhz
ATX Miditower 300W
AMD Duron 1300
Via KT333 chipset moderkort
256 Mb DDR
60 Gb ATA 100 Hårddisk
Geforce 4 Mx 440 64 mb tv ut
48x40x10x Cd-rw
Ljudkort
Tangentbord