Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det för knas med computersweden.se?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-24 20:43

The page cannot be displayed

There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.
------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

* Open the computersweden.idg.se home page, and then look for links to the information you want.
* Click the Refresh button, or try again later.

HTTP Error 500-13 - Server too busy
Internet Information Services
------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

* Background:
The request cannot be processed at this time. The amount of traffic exceeds the Web site´s configured capacity.

* More information:
Microsoft Support

Microsoft IIS - varför är jag inte förvånad?

IDG.se varför är jag inte förvånad..

Kombinationen IIS / IDG verkar vara en höjdare. Det är ju inte första gången en idg site knasar..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-25 00:36

Jag har märkt att IDG-sajten krånglar och är extremt långsam emellanåt. Men varför använder IDG den lösningen när den uppebarligen inte fungerar som den ska?

Jag ska inte sitta och försvara IIS - men jag tycker IIS 5.0 är stabil, lättadministrerad och problemfri.

IDG har nog något problem som inte beror på själva IIS:en utan snarare på något fel i deras site (felutvecklat?)

Server too busy låter som om den server håller på att köra några andra högre prioriterad processer.

Så vitt jag har haft erferenhet så är IIS stabil (men inte säker) problmet ligger i att den inte hanterar flertalet av vissa processeser ibland och dyker. Så det gäller att ha lite fettare konfiguartioner och speglar för det ska tuta på i takt..

1
Bevaka tråden