Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia har köpt Bostream?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-25 10:39

En liten fågel kvittrade aldrig så tyst i mitt öra om att Telia har köpt Bostream.
Det kan väl inte stämma?
Vet någon något?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-25 11:07

Är det sant? Då har väl Felia sisådär en 99,9 procent av marknaden? Det är nog dags att lämna det här landet snart.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-06-25 11:32

Deras websida (Bostream) går då inte att nå iaf

[ 25 Juni 2002, 11:34: Meddelandet ändrat av: MatsOlov ]

• Oregistrerad
  • 2002-06-25 11:38

jag kommer in på deras webbplats, men jag hittar ingenting om Telia.
intrigen tätnar och telia fortsätter att kämpa för att återvinna sitt förlorade monopol...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-25 11:47

Det har inte kommit någon information från Bostream eller Telia om något uppköp. Ingen information hos IDG.se heller.

Har Telia verkligen köpt Bostream så kommer det nog information snart.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: jamerson:
En liten fågel kvittrade aldrig så tyst i mitt öra om att Telia har köpt Bostream.
Det kan väl inte stämma?
Vet någon något?

Eftersom Telia är ett börsnoterat bolag så måste de informera marknaden om alla större affärer och detta torde garanterat falla inom den kategorin. Så det kanske stämmer att det sker förhandlingar med Boström men om affären är i hamn är en helt annan femma...

I.o.m att Felia tvingat Bostream att höja priserna blev mitt beslut enkelt: jag säger upp mitt fasta telefonabb och Bostream. Jag tänker inte betala 160 + 449 kronor per månad för Internet och vägrar byta ner mig till modem.

Istället åker Internet ut och ersätts av mobilen för läsning av e-post.

Internet till datorn får komma tillbaka den dag man sansat sig och insett att månadskostnader på 350 - 500 kronor är orimligt för ett basabbonemang. Avgifter per överförd MB kan jag inte heller acceptera för ett dator-abbonemang.

1
Bevaka tråden