Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En ofrivilligt slö mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-09 00:18

Jag köpte en begagnad G4/450 för ett par månader sedan, som skulle riggas upp som musikdator. Nu märker jag att datorn verkar bara bli segare och segare hela tiden. T ex

1) Internet Explorer går extremt segt.
2) Skriva texter är otroligt irriterande, eftersom jag hela tiden ligger ett ord före i tryckningar (ja, så segt är det!)
3) Datorn gillar att ta lite tankepauser ibland, där den låser sig i allt från några sekunder till minuter (musen går dock att röra).

Ovanstående gör att datorn är helt oanvändbar för mig. Vad skall jag göra? Finns det några lätta tips eller ska jag testa att ominstallera OS:et på en gång? (Os:et är för övrigt 9.2)

Tacksam för svar!

Installera om OSet.

Sådär ska det ju absolut inte vara.

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-09 02:21

Håller med. Fast det är ännu bättre att backa upp alla dokument, radera hårddisken och installera systemet och de program man behöver från grunden.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-09 02:21

Finns en tråd om slött OS 9.2 här.

Den kanske kan hjälpa dig.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-12-09 11:02

Jag hade exakt samma problem. Testa att succesivt avvaktivera dom extenxions du sist installerade (kommer tyvärr inte ihåg vilket extension som orsakade problemet). Conflict Catcher bra till detta.

Hmm, jag tycker att ominstallation är ett vanligt förekommande råd på 99mac. Själv så försöker jag undvika detta om det inte är absolut nödvändigt. För mig så tar det över en hel arbetsdag att göra backup och ominstallera allt.

1
Bevaka tråden