- Jonas Olsson
- Medlem ●
- Stockholm
Jag har alltid varit svag för dessa onödiga skärmsläckare. Har ni några favoriter?
Själv har jag precis laddat ner en demo av SereneScreen´s screensaver Marine Aquarium.
För närvarande min absoluta favorit!
quote:Skapades ursprungligen av: Jonas Olsson:
Jag har alltid varit svag för dessa onödiga skärmsläckare. Har ni några favoriter?
Själv har jag precis laddat ner en demo av SereneScreen´s screensaver Marine Aquarium.
Och min favoritartist har gjort den, Jim Sachs. För ni som inte vet så gjorde han grafiken till Defender of the Crown till Amigan. Hans bilder fick en verkligen att tappa hakan 1986. Jag var helt såld på Amigan då (satt med en Commodore 64 hemma då).
Snif.. man blir ju lite rörd.
Den är ju ganska skön att ha som imponator i bakgrunden också när man får besök. Du har väl testa Backlight å xBack?
Den är skitkool, det är bara att den snor en massa datorkraft för en screensaver.
Det gäller att hitta ett mellanting emellan en screensaver som tar "måttligt" med processorkraft och en som är trevlig.
"Snö" är åxå en annan screensaver som drar för mycket kraft.
Min lista ser ut så här:
IGS Twisted *
iX Quix Triangle
iX Spline *
iX Xirtam *
More Gears
Morphing Ojects
Pipes *
Plasma Tunnel *
Superquadrics *
Den som jag tycker tar minst kraft utav dessa är de jag satt ett * efter namnet på screensavern
quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Den är skitkool, det är bara att den snor en massa datorkraft för en screensaver.
Det gäller att hitta ett mellanting emellan en screensaver som tar "måttligt" med processorkraft och en som är trevlig.
Min lista ser ut så här:
IGS Twisted *
iX Quix Triangle
iX Spline *
iX Xirtam *
More Gears
Morphing Ojects
Pipes *
Plasma Tunnel *
Superquadrics *
Den som jag tycker tar minst kraft utav dessa är de jag satt ett * efter namnet på screensavern
Var hittar du de skärmsläckarna?
Ciryon
Absolut! Jag sitter som ensam Macanvändare bland 100+ Windows-nissar och har haft en strid ström av studiebesök sedan in PB G4 1GHz anlände
Efter att ha låtit dem drägla lite över designen, tjockleken, skärmstorleken osv. brukar jag säga något i stil med "Sedan har den ett ganska schysst grafikkort också..." och sparka igång akvariet. Nu har jag fullt av märken i skrivbordet efter mina PC-kollegors hakor!
/Göran, som har kommit fram till att några av våra servrar (men inte alla...) kan spela i samma prestanda/minnes/nätverksdivision som min TiBook. Resten av maskinparken ligger hjälplöst efter...
Efter att ha låtit dem drägla lite över designen, tjockleken, skärmstorleken osv. brukar jag säga något i stil med "Sedan har den ett ganska schysst grafikkort också..." och sparka igång akvariet. Nu har jag fullt av märken i skrivbordet efter mina PC-kollegors hakor!
Visserligen finns exakt samma akvarium till Windows också, så det handlar mest om att dina kollegor inte surfar tillräckligt mycket..
Har köpt Marine Aquarium.
Mycket cool. Den drar inte så mycket kraft på min G4/400 AGP (Geforce 2 MX)
Sen kör jag med SnowGL (Snowsaver) och MisterHankey som är helt hysterisk. SolarWinds är lite cool med. Samma stil som flurry.
Ciryon--> Kolla på Versiontracker.com
[ 11 December 2002, 03:10: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]
Min lista ser ut så här:
IGS Twisted *
iX Quix Triangle
iX Spline *
iX Xirtam *
More Gears
Morphing Ojects
Pipes *
Plasma Tunnel *
Superquadrics *
Usch, det är ju WIndows 95 screensavers..
Min lista ser ut så här:
IGS Twisted *
iX Quix Triangle
iX Spline *
iX Xirtam *
More Gears
Morphing Ojects
Pipes *
Plasma Tunnel *
Superquadrics *
För vad annat behöver du processorkraften till när skärmsläckaren jobbar? Då arbetar du ju ändå inte med datorn?
quote: Finns den någon annan skärmsläckare än SETI@home?
Den körde jag i många år, men tröttnade på att aldrig få något svar från alla utomjordlingar som enligt uppgift skall finnas där ute.
Själv kör jag bara den svara bilden med ett äpple och datornamnet. Supernöjd.
Tycker också att det är lite opassande medskärmsläckare som kräver mycket processorkraft, känns lite dumt av någon anledning.
Visst är det dumt – men himla kul
quote:"Sedan har den ett ganska schysst grafikkort också..." och sparka igång akvariet. Nu har jag fullt av märken i skrivbordet efter mina PC-kollegors hakor!
Eeh, inte för att låta negativ eller så, men PC-versionen flyter hypersmooth med alla effekter påslagna och blandade fiskar på min PC-burk Celeron300@450Mhz, 16MegTNT hemma..
[ 11 December 2002, 21:57: Meddelandet ändrat av: Cerw ]
De flygande brödrostarna är min favorit.
Jag har "gjort min egen".
Laddade hem en skärmsläckare som var gjord i programmet Screentime for Flash, tittade i filen som var installerad, hittade en .swf och bytte helt enkelt ut den mot min egen film. Voila! Min egen skärmsläckare.
Screentime finns som demo också, men funkar bara en vecka.
Eftersom jag kör Swaptop för att byta bakgrundsbilder ifrån Webshots, så använder jag Swaptops skärmsläckare som aktiverar de 10 senaste bilderna som jag haft som bakgrundsbild och zoomar dem fram och tillbaka......I like that.
Har inte hittat någon som jag gillat bättre de senaste 2 åren i alla fall......
Nu när vi är inne på området skärmsläckare. Jag har hela tiden haft lösenord på min skärmsläckare för att ingen nyfiken skall använda maskinen när jag vänder ryggen till. Men Sedan 1-2 veckor tillbaka så släpper skärmsläckaren glatt in vem som helst utan att fråga efter lösen.
Lösning på problemet?
--klipp--
jag har hittat lösningen. nån måste helt enkelt ha stängt av lösenfunktionen