Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Pioneer DVR-104

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo jag har köpt en Pioneer DVR-104 till min Quicksilver 1Ghz DP (Våren 2002), eftersom jag saknade SuperDrive. Toast känner igen enheten som;

Model: Pioneer DVD-RW DVR-104
Where: ATA
Firmware Version 1.30
Cache Size: 2MB
Special Features: Buffer Underrun Prevention

Men! Jag har problem med den. Ibland när jag "ejectar" en skiva som sitter i så försvinner skivan ifrån desktopen, men ingen den öppnas inte. Helt död. Toast hittar ingen brännare och jag måste reboota för att jag ska få tillbaka den...

Någon som även har köpt en Pioneer (ej orginal SuperDrive) som har haft samma problem?

Har exakt samma modell på jobbet, känner ej igen dina symptom dock. Om jag ejectar från Toast så åker däremot släden in direkt igen, litet småstörigt

Funderar också på att byta upp den interna brännaren på min blågrå G4 466 MHz. Fungerar det att bränna egna filmskivor med Apples iDVD? Macoteket hävdar att det inte går. Har redan Toast Titanium så DVD-R ska väl fungera, men filmformatet? Vill ju kunna göra DVD menyer etc. En ny iMac med superdrive blir ju rätt många ggr dyrare...
/johan

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-17 23:48

Har för mig att det var något om att appel hade gjort så att deras DVD program endast funkade med superdriven och inga andra DVD brännare.

Det var ju något strul om att någon DVD brännar-tillverkare hade gjort en patch som gjorde att apples programvara fungerade till deras brännare. Då vidtog apple åtgärder, och snart därefter försvann patchen...

/arvid

1
Bevaka tråden