Tack för svaren. Jag hamnade efter ytterligare några samtal till slut på en kundtjänst i Norrland som visste vad de pratade om och som inte tyckte att kunder var en belastning...
Det är visst en himmelsvid skillnad mellan ISDN Duo och ISDN Duocom (och jag som kund ska visst både veta vad jag har och vad Telias produkter heter...)
Att analogkonvertera mitt ISDN Duocom skulle bara ta någon dag. Sedan skulle ADSL levereras på ca 10 dagar "om inte något teknisk hinder fanns".
Hon menade dock att man kunde "mäta" först efter analogkonvertering för att få reda på¨ev tekniska hinder...
Veckan innan hade de sagt att det i alla fall inte var någon utbyggnadskö i telestationen jag hörde till, så jag kanske ska köra och hoppas på det bästa. (Hennes levbesked när hon mätte på faxlinjen var februari. Fast det abb är ett privatabb, vet inte om de prioriterar privat/ftg olika).
Funderar nu på om Telia ADSL Företag eller Bostreams iStream.pro är bättre. Dvs vilket företag som är bättre att ha att göra med (besvarade visst frågan själv...;-)
Uppgraderingsmöjligheterna för företags-ADSL är ju samma nu på Felia och Bostream.
snart så...
/jonaz