Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Quicksilver 733 är instabil

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni är säkert flera som har hört mig gnälla mig halv fördärvad på min Quicksilver som dyker flera gånger i veckan.

Jag har nu plockat ut det extrainsatta minnet från min burk, får se hur bra det funkar nu. Jag köpte den extra 256 DIMM:en från Macoteket och vet att de har livstids garanti på minnen, men jag har ju kanske inte kvar mitt kvitto. Någon som vet hur man ska göra?

Ja, jag kör med 128 MB RAM nu, inte kul...

Meddela gärna hur det går! Min Ibook 600/384/X.2.4 dyker också flera gånger i veckan, ska testa att ta ut minnet så fort jag talat med Macoteket och Apple...

Aron

Citat:

citera:Jag har nu plockat ut det extrainsatta minnet från min burk, får se hur bra det funkar nu. Jag köpte den extra 256 DIMM:en från Macoteket och vet att de har livstids garanti på minnen, men jag har ju kanske inte kvar mitt kvitto. Någon som vet hur man ska göra?

Om det är livstids garanti borde det inte bli nåt bråk om kvitto eller fakturadatum. Ring och prata med dom, det går säkert att lösa. Annars kanske du kan kontakta tillverkaren direkt?

Jag provade att ta ut min 256 MB från Macoteket, och körde bara med den 128 MB som den levererades med.

När jag stoppade i 256 MB-minnet funkade det precis som förut ett tag. Tills alldeles nyss, nu har jag bara 128 MB RAM kvar...

Apropå stabilitet: inte ens när jag bara använde 128 MB så blev stabilare, snarare tvärt om. Kernel Panic varje natt...

Inte funderat på att det är det andra minnet som är instabilt?

Det är det säkert, men det är ju Apple-original så det kan jag ju inte byta ut eftersom det har passerat 1 år sen inköpsdatum.

Måste köpa nytt, och det ser knapert ut i plånboken framöver, så jag får väl lägga ner det här med att använda datorn snart. Inte så kul när man får kernel panic hela tiden.

[ 24. februari 2003, 09:56: Meddelandet ändrat av: William WM ]

1
Bevaka tråden