Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macmarknad

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.robe.nu/macmarknad/

Fick det här mailet - tänkte att det måste finnas intresserade här på forumet...

Hej!

Jag har länkat till er sida och skulle vilja ha en länk tillbaka till min:
http://www.robe.nu/macmarknad/

MacMarknad var det första annonsforumet för Macintosh på nätet i
Sverige och troligen i världen.
Jag utvecklade det när jag var aktiv i MacinLund - användarföreningen
vid Lunds Universitet. När MacinLund lades ner så fortsatte jag att
utveckla den för skojs skull idéllt.

Bara en reflektion efter att ha administrerat en del webbsajter: En del person verkar tro att dom kan *kräva* en länk tillbaka bara för att dom länkat till ens sida. Jag menar inte att just den här killen gjorde det, bara att det inte är ovanligt.

[ 21-01-2002: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

• Medlem
  • International user
  • 2002-01-21 06:31

Nja, de flesta förfrågningar jag får är ganska vänliga (fast med en underton att man borde länka tillbaks), typ vi har länkat till er och vår site handlar om detta, vi vill gärna att ni länkar tillbaks till oss.

Eftersom vi får många förfrågningar och sällan länkar tillbaks (less is more), så undrar jag om man måste besvara mailen om man inte har några synpunkter på att de länkar till oss och inte tänker länka till dem.

Är det tillräckligt ok netikett, tycker ni? Utgp är väl att man alltid skall besvar mail.

mattan

MacMarknad var det första annonsforumet för Macintosh på nätet i
Sverige och troligen i världen.

När var detta? bara undrar....

[ 21-01-2002: Meddelandet ändrat av: Marcus Broman ]

Om du klickar på "länkar" överst på denna sida så kommer du se att vi ber folk att länka till oss - och som tack länkar vi tillbaka...

Har ni inte sett att vissa bedömer en internet-sidas popularitet genom att göra en "link" sökning på t ex google.com eller altavista.com?

Man söker alltså efter hur många som länkar till en viss hemsida ifrån sin egen sida. Den som har flest länkar är mest populär...

(vi kanske skulle göra en liten undersökning bland dom svenska mac sidorna??)

Google funkar så, genom att undersöka vilka sidor som har flest länkar till sig. De räknas då som viktigast och mest relevanta för surfarna och hamnar då högt upp i sökresultaten.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Om du klickar på "länkar" överst på denna sida så kommer du se att vi ber folk att länka till oss - och som tack länkar vi tillbaka...

Ah! Ja då ska jag verkligen inte klaga i detta fallet! Visste inte ens att det fanns en länksida, jag har mitt bokmärke på Dagens aktiva...

1
Bevaka tråden