Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Var inne på yellowdoglinux.com alldeles nyss och hittade den här länken till en klonad PowerPC ämnad att köra Linux.
Då undrar jag om det skulle gå att köra Mac OS X på denna. Om det går och om burken är billigare än riktiga PowerMacar så är det här helt klart ett alternativ. Men vad säger Apple?
[ 23. februari 2003, 21:02: Meddelandet ändrat av: Organ ]
Nej, du kan inte köra OS X på en dator bara för att den har PPC-processor. Det är bara Apple-hårdvara som kan köra OS X, så tråkigt nog kan varken Terrasofts burkar, Amigor eller IBM pSeries användas till det ändamålet.
Det går, om du kör det från linux genom MacOnLinux funkar på Pegasos, Teron och AmigaOne korten. Då kan du köra OS9 fullt ut med ljud och OSX fullt ut utan ljud än så länge. Ljudet kommer säkert till OSX också.
Nej, den emulerar inte maskinen på det sättet som VirtualPC gör utan den kör native på cpun. Så om inte linuxen är nerlastad av annat så tar MOL kraften istället. Jag upplever inte någon hastighetsförsämring alls faktiskt. Jag har kört spel via mol utan problem om man säger så.