Jaha. Så brann såklart den ena av de två (av Apple) överklockade (=förkortad livslängd) Motorolaprocessorerna i min MDD. Mitt under brinnande produktion. Det är vad man får för 38 000:-. När Apple får in nya processorer är det ingen som vet.
Dessutom är datorn för varm och dåligt skärmad invändigt. Jag får intern "ground loop" i mina videokort (Aurora Igniter) liknande det många som jobbar med musik och ljudproduktion beskriver. Förutom att den är den ljudligaste dator jag någonsin träffat på. Jag trodde att det var ett skämt när jag startade den för första gången. Nu kan jag kanske få den lika "tyst" som en QS (också den tveksam i ljudproduktionssammanhang). Det enda den där Firmware uppdateringen gjorde var att få fläkten att låta illa hela tiden sitället för att pumpa ut oljudet. Tjohoo...inte. vad tänker Apple med? Jag trodde att vi som jobbar med ljud, video och DTP var viktiga för dom?
Till alla er som funderar på att köpa en MDD. Gör det inte. Apple är för mig förknippat med kvalitét. MDD är inte kvalitét.
OSX är grymt men jag kommer att gå över till PowerBook med Magma chassi nu. Inga fler stationära "workstations" för min del innan vi har en rev B av en ny processormodell.