Ja, det är möjligt att ha två ide-diskar om du har en dator som klarar detta. Titta på chassit där din original-disk sitter. Är chassit U-format och har skruvhål för en disk till? Om ja, då kan du sätta dit en ide-disk till, byglad som slave. Om original-disken sitter på en lång platta i botten på datorn har du fel version av G3:an och det går inte att sätta dit en extra ide-disk.
En scsi-disk kan för övrigt inte vara master eller slave-byglad. Scsi-enheter identifieras genom ett id-nummer, man sätter byglingar på disken precis som på ide-diskar men beroende på hur du sätter dessa, får disken ett id-nummer. Kolla att du har byglat disken rätt, en del diskar kräver att man sätter dit en bygel för terminering och autospin, mm. Scsi-disken sittar alltså inte på samma kedja som ide-diskarna och dessa är helt oberoende av varandra. Om du har en scsi-disk i maskinen sitter denna i så fall på ett scsi-kort.
EDIT: Ursäkta, din scsi-disk fungerar fint vad jag kan förstå, jag läste inlägget lite slarvigt. Glöm mitt babbel om scsi-diskar.
[ 15. mars 2003, 18:50: Meddelandet ändrat av: Mattias A ]