Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MiniDisc

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-12 16:14

har tyvärr kommit fram till att iPoden (och alla andra mp3 spelare) är lite över min prisklass, så jag tänkte utan fruktan kasta mig in i minidisc jungeln.

så, vad ska man tänka på? vilka funktioner är livsviktiga?
hur är det med koppling till dator, finns den funktionen kombinerbart med mac? vågar man köpa begagnat?

prisklass: 1000-1700 kr ungefär. är en fattig student.

Tänk på att somliga MiniDisc spelar MP3, svinbra.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-12-12 17:28
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:

spelar och spelar... det är Net MD... men den konverterar mp3 till nått format... minns inte namnet...sen läggs det på mdn.. men du måste ha pc för detta... vill inte funka i vpc för mig

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:

Citat:

spelar och spelar... det är Net MD... men den konverterar mp3 till nått format... minns inte namnet...sen läggs det på mdn.. men du måste ha pc för detta... vill inte funka i vpc för mig

Japp. du måste ha ett program som konverterar mp3, wave, aif, m.m till ATRAC-formatet som din MD kan läsa/spela upp. Finns tyvärr inget sådant program (än så länge i alla fall) för Mac.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Buckner:

Citat:

Japp. du måste ha ett program som konverterar mp3, wave, aif, m.m till ATRAC-formatet som din MD kan läsa/spela upp. Finns tyvärr inget sådant program (än så länge i alla fall) för Mac.

Jaha, så man får alltså inte plats med fler låtar då? Är det på det viset så e de skit och jag skäms över mitt tips.

• Oregistrerad
  • 2002-12-12 19:19

Jag fick min MD billigt på el-giganten efter förra julen.
I fyndhörnan fanns det gott om julklappar som öppnats, använts en gång, eller inte alls, och sedan lämnats tillbaka.

Johan

jag har precis sålt min minidisc och köp en ipod.

måste säga att det är ett bra val för min del.

vissa minidiscar kostar runt 3000:- och då tycker nog jag att en ipod är betydligt mer prisvärd. så jag tycker du ska tänka om.

en anledning till att ha en minidisc spelare skulle kunna vara som i mitt fall att använda den som ljud inspelare vid film produktion.

men eftersom man lika gärna kan hyra så sålde jag min för en tusenlapp, vilket var billigt.

Jag hade tur att få tag i en ny iPod 5 GB för endast 1400 kr inkl moms när det var ett specialerbjudande, annars kände jag också att det är för dyrt för min begränsade ekonomi.

Men jag la faktiskt 2600 kr på en MiniDisc för tre år sedan (på den tiden var den den minsta som fanns att köpa med inspelning) och då var jag nöjd med köpet. Men idag ligger den bara och skräpar, sen jag skaffade iPod.

• Oregistrerad
  • 2002-12-12 22:12

Med dagens valutakurs så kostar 10gigs ipoden 3500:- i usa.
Hoppas bara kursen håller i sig till Augusti.

Vill du ha en billig MD, med de vanliga funktionerna, satsa på SHARP. Billigt & bra! Inte lika snyggt som sony o annat, inte heller lika små, men men billiga e dom i a f

• Oregistrerad
  • 2002-12-13 19:40

jo, sharp verkar va det billigaste..
men den ska ju helst funka fint också. men sharp kanske är bra kvalitet?

fast en iPod vore ju inte HELT fel asså.
för 1400 skulle man ju inte banga direkt.

är det värt att köpa begagnad iPod? eller är det riskabelt med tanke på batteri-utslitning eller då?

1
Bevaka tråden