Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple - Mobiltelefoner

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-01-21 11:28

Apple har ju bra stöd för både Nokia och Ericssontelfoner när det gäller deras inbyggda modem. Dock saknas dessa script till många andra telefoner.

Jag kör nu en Siemens S45 och skulle vilja testa å surfa via den. Kan inte hitta något script som kommer med systemet för den telefonen dock. Är det någon som vet om det finns att få tag på? På Siemens site är det inte det lättaste att få någon klarhet.

Såg dock tidigare att det var någon annan som hade en Siemens och sa att det funkar alldeles utmärkt.

• Oregistrerad
  • 2002-01-21 11:48

Det var nog mitt inlägg du såg.

Nu har dock Comviqs GPRS varit lite instabilt de senaste veckorna, så därför måste jag nog säga att funktionaliteten har droppat från "utmärkt bra" till "okej". :rolleyes:

I alla fall, när det gäller modemscript till S45:an är det enklast att ladda hem demoversionen av programmet Mac Mobile Highspeed från Novamedias websida.

Själva programmet är ganska stökigt, jag har inte fått det att fungera ordentligt, men däremot följer det med ett alldeles utmärkt generiskt modemscript som funkar fint med S45:an.

Vill man ha ett mer "s45-optimerat script" kan man ju också pröva att göra sitt eget i Apple Modem Script Generator, finns att ladda hem på Apples software-sidor om man letar lite. Någonstans på Siemens websidor kan man sedan hitta en passande init-sträng som man sedan matar in i Modem Script Generator. Jag lyckades dock inte få det att fungera när jag gjorde mitt eget, den kopplade bara upp i 2400 bps...

[ 21-01-2002: Meddelandet ändrat av: ceder ]

1
Bevaka tråden