Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget kopieringsskydd med iTunes (?)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-06-29 01:48

Har följt tidigare diskussion om problemen med kopieringsskyddade skivor. Själv upptäckte jag för en tid sedan att jag kan spela och rippa alla skyddade skivor utan problem, om jag bara har iTunes igång när skivan matas in i min iMac 500 DV SE. Skivan kommer då upp som två skivbilder på skrivbordet, en som tycks innehålla skyddet och en som innehåller musiken. Kan nämna att jag kör OS 10.1.5. Är det möjligen fler som upplevt detta?

/Glad Orre

*på väg mot iMacen för att kolla*

Funkar _inte_ på Powermacen i alla fall....

Så otroligt mystiskt att en del klarar det hur bra som helst och en del (läs:jag) inte alls

Feels Soviet!

Anders

Dra på trissor!!

funkade i iMacen!! (G3 400 DV)

Kan nån förstå detta, och i så fall förklara....Pleeze!

Anders

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-29 16:58

Låter bra! Jag har ju en iMac 500 DV SE och kör OS 10.1.5. Hehe...

Att det fungerar på vissa och inte andra tror jag beror på att Apple köper in CD- och DVD-läsare läsare från ett par olika tillverkare för olika modeller, en del av dessa stödjer kopieringsskydd mer än andra skulle jag tro.

Hypotetiskt kan man tänka sig att: "Det finns en del resurser på nätet om detta när det gäller att tex hitta program där man kan låsa upp region-kodningen i dvd-läsaren. Dessa "hack" fungerar vanligtvis endast med exakt den modell av DVD som den datormodell man vill köra den på har. "

/Ola

1
Bevaka tråden