Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Är Ackiboa tillbaka igen!
Martin!
Jag har omprövat mitt beslut om sorti. Jag låter dig besluta om mitt deltagande här. För mig finns det flera tankvärda skäl att tillsvidare inte kalla hem "min ambassadör"
Ur din synpunkt kan du ju i sammanhanget fundera över det svar en amerikansk fredsmäklare gav då han för ett tiotal år sedan fick kritik för att han förhandlade med Arafat som då ansågs vara en terrorledare. Amerikanen svarade:
"Det är bättre att ha Arafat i tältet pissandes ut, än att ha honom utanför pissandes in."
Lyssnade för övrigt på Göran Greider häromdagen, han sa att han efterhand förstått att fortgående samtal om politiska ställningstagande är en av de effektivaste metoderna att få medmänniskor att närma sig varandra, förstå samband och växa.
Möjligen är Greider lite väl mycket "Think Different" för din smak. Men Görans partifärg borde inte störa någon enda då han i nästan allt han ger uttryck för har en beundransvärd integritet som inte kan styras av ens en hotfull partistrateg.
Tänk vad du Martin med din kunskap och ambition skulle kunna uppleva om du öppnade ögonen en aning till.