Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett slag för Datormagazin

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste bara slå ett slag för tidningen Datormagazin. I senaste numret hittade jag mer läsvärda artiklar än jag sett i MacWorld på 4-5 månader. Strålande!

Är medveten om att detta kanske säger mer om mina intressen just nu, men det stod faktiskt en hel del macspecifika saker. Och framför allt en hel del Unix-grejer som är överförbara på Mac OS X.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-30 17:31

Jag har inte läst senaste numret men jag kollat tidigare nummer. Personligen tyckte jag åtminstone då att datormagazin var tråkig och teknisk, men det är kanske en smaksak. Jag föredrar något i stil med amerikanska Macworld.

• Oregistrerad
  • 2002-06-30 17:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag föredrar något i stil med amerikanska Macworld.

Själv skulle jag drömma om Macaddict! Den är bra den, fast lite för tunn...

Joacim Melin & DMZ kommer till 99mac Expo - det gör väl ni också?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag föredrar något i stil med amerikanska Macworld.

Den är schysst. Synd bara att det är mer reklam än på TV4

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-30 21:57

Jo, och ändå har brittiska Macworld betydligt mer reklam och är tjockare. Men kolla på priset på tidningarna också. Det är billigt att prenumerera på Macworld US!

[ 30 Juni 2002, 21:58: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

På den tiden då jag höll på med import av datorer ifrån USA så snackade jag med grabbarna som sålde maskinerna till oss. Dom drev en återförsäljarverksamhet i Los Angeles.

Då (1997-1998) kostade en helsida i MacWorld ungefär 90-100.000 kronor i dåvarande kronkurs.

Å andra sidan var upplagan uppemot 600.000 exemplar har jag för mig...fatta! (tänk om 1% av läsarna ringer och svarar på en annons...)

1
Bevaka tråden