Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

800 och 900 MB cd skivor för mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en enkel fråga.

Kan man bränna 800 och 900 MB skivor med en mac? Måste man kanske ha vissa saker, som vadå?
Det har ju funkat ett bra tag på PC nu, det borde allså funka på mac också, rent logiskt sett!

Skulle vara bra när man säkerhets kopierar.

Ja, det skulle jag också vilja veta.

Handlar problemen med att använda 800 Mb CD-r om mjukvara eller hårdvara? Kan jag bränna 800 Mb's skivor i något program men inte i andra?

Att överbränna gör man på egen risk. Läser man det finstilta så står det att brännaren kan ta skada (även på PC).

På sistone har det dock börjat komma ut brännare på marknaden med inbyggt stöd för överbränning. Jag har dock inte hört talas om att Apple har någon sådan brännare i sina datorer. Köp till en extern brännare som klarar överbränning så är ni helt säkra.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-01-07 15:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Sagard
Ja, det skulle jag också vilja veta.

Handlar problemen med att använda 800 Mb CD-r om mjukvara eller hårdvara? Kan jag bränna 800 Mb's skivor i något program men inte i andra?

jag skulle gissa på mjukvara.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-07 15:22

Jag är också intresserad av om det går......:cool:

• Medlem
  • 2004-01-07 17:19

Finns det inget stöd för det i Toast 6??

jag användar freeware programet "Firestarter FX" för sånt... vet inte om toast klarar det..

Fast frågan handlar väl inte om mjukvara som Firestarter FX, utan om de skivor som rymmer mer än 700 MB? Jag har testat någon sådan skiva, men jag vill minnas att datorn inte ville reagera på den som en brännbar skiva över huvud taget. Bränd som musik-CD på en PC fungerar den däremot i min burk.

1
Bevaka tråden