Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så här är Svenska Macanvändare enligt MacWorld/Orvesto

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade denna sida "på nätet" och tänkte att ni kanske var intresserade av lite statistik:

- Sverige har 160.000 Macintosh användare, 34.000 av dessa läser MacWorld.

- Känner du igen dig i följande diagram som visar hur Svenska Macanvändare är:

(Källa: MacWorld/IDG/Orvesto Näringsliv)

[ 14 December 2002, 22:39: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

• Medlem
  • 2002-12-14 22:54

Hmmm Macanvändare tycks vara ganska välbeställda, jag utgör ett undantag....

/nixon (troligen fattigast på hela 99mac)

Jag ställer mig lite frågande till MacWorlds statistik, på sidan där Martin hittat ovanstående diagram går följande att läsa;

"MacWorld kommer ut 10 gånger per år och testar cirka 400 produkter per år och av Sveriges 160 000 macanvändare har 34 000 valt att läsa MacWorld* - Sveriges Macintoshtidning."

Om man klickar sig vidare i gränssnittet, kommer man till nästa
sida, där följande finns att läsa;

"Svenska Macanvändare är precis som övriga IT-användare i Sverige mycket intresserade av ny teknik och nya produkter. I Sverige har vi 243 000 personer som använder Macdatorer i hemmet och 160 000 personer som använder Macdatorer i jobbet."

Nu är frågan; Hur många är vi Mac-användare egentligen? 160 000 eller 243 000, eller rent av över 243 000 stycken? Jag är medveten om att det måste vara svårt att uppskatta en exakt siffra, men att skriva två helt olika siffror inger ett oseriöst intryck...

/M

Edit: att stava rätt, det är en svår konst

[ 14 December 2002, 23:08: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

243 000 låter väl fint. Jag ligger på genomsnittet, utom vad gäller ålder, där jag ligger under. Bra va?

Nixon!

men vem är fattig? Även om inkomsterna är små/stora så är det ju utgifterna som avgör om det blir några pengar kvar.

Jag anser mig inte fattig, men har inte råd att köpa ny mac iallafall. buhääää

• Medlem
  • Hammarö
  • 2002-12-15 00:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andreas Anjou:
Nixon!

men vem är fattig? Även om inkomsterna är små/stora så är det ju utgifterna som avgör om det blir några pengar kvar.

Jag anser mig inte fattig, men har inte råd att köpa ny mac iallafall. buhääää

Men oavsett hur fattiga vi är rent ekonomiskt så är vi berikade med världens snyggaste datorer.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-16 16:08
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
/nixon (troligen fattigast på hela 99mac)

Nejnejnej...

1
Bevaka tråden