Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hon är drogad i reklamfilmen

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Allergimedicin.. visst, visst..

• Medlem
  • 2002-12-15 10:51

Om Saftonbladet hade skrivit "Hon tog allergimedicin ...", hade du läst artikeln? NEJ!
Alltså, för att locka folk att läsa måste de skriva oseriösa artiklar som den här.

Dagstidningar är blaska. De övriga är inte mycket bättre.

Up yuors, oseriösa journalister!

[ 15 December 2002, 11:57: Meddelandet ändrat av: 3oPaH ]

Notera att man måste vara drogliberal eller internetnörd för att få tycka att det är en bra reklam...

• Oregistrerad
  • 2002-12-15 11:38

Notera att hon är en 15-årig college-student.. jojo

• Oregistrerad
  • 2002-12-15 11:49

På aftonbladets förstasida står det

Hon är drogad i reklamfilmen Kultförklarad 15-åring avslöjar: ”Jag var verkligen hur borta som helst”.

• Oregistrerad
  • 2002-12-15 12:05

STENAD I TV
Den UTNYTTJADE flickans egna CHOCKERANDE avslöjanden!

- om Aftonbladet själv fått välja...

Åhhh, att det just skulle vara den där f"#€bannande Fredrik Virtanen som har skrivit artikeln. Jag måste påpeka att jag själv har vid två tidigare tillfällen gett honom en känga på www.mediekritik.nu för hans artiklar som i efterhand visat sig vara osanningar eller fyllda med fel.

Bland annat hade han översatt en artikel där några forskare kommit fram till att homosexuella kor (kan ha varit ett annat djur, kommer inte ihåg) hade större hjärna än heterosexuella. Probkemet med Fredrik Virtanens artikel var att genomgående hade översatt "hetrosexual" med homosexuell. Alltså skrivit allt tvärtom.

Den mannen ska man inte lita på.........

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-15 12:38

Så "heterosexuell" betyder alltså "homosexuell" på svenska? Va? Homosexuella kor? What da fock?! Och Ellen Feiss (han har åtminstone stavat namnet rätt) är 15 år och går på universitetet?

[ 15 December 2002, 12:40: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Journalistiken när den är som bäst.. :rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Så "heterosexuell" betyder alltså "homosexuell" på svenska? Va? Homosexuella kor? What da fock?! Och Ellen Feiss (han har åtminstone stavat namnet rätt) är 15 år och går på universitetet?

Sorry det var homosexuella får! (om det känns bättre Mondo)

Kritiken finns här.....

http://www.mediekritik.nu/reaction.php?reaction_id=302

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: 3oPaH:
Om Saftonbladet hade skrivit "Hon tog allergimedicin ...", hade du läst artikeln? NEJ!
Alltså, för att locka folk att läsa måste de skriva oseriösa artiklar som den här.

Dagstidningar är blaska. De övriga är inte mycket bättre.

Up yuors, oseriösa journalister!

Nu vet jag inte om du svarade på mitt inlägg eller inte. Men jag syftade på att hon knappast tagit allergimedecin.

Ingen nyhet att amerikanska ungdomar gillar att röka hasch och cannabis.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-15 13:01
Citat:

quote: Sorry det var homosexuella får! (om det känns bättre Mondo)

Kritiken finns här.....

http://www.mediekritik.nu/reaction.php?reaction_id=302

Ja herre jösses. Hur som helst var artikeln totalt felaktig. Killen kanske borde söka sig till ett mer passande yrke.

[ 15 December 2002, 13:13: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-15 13:50

Trillade in på en annan debatt på Mediekritik.nu, den om lunarstormrapporteringen och hittade denna bild som var ganska slående:

http://home.swipnet.se/jens/kul/aftonbladet20021009.jpg

Med andra ord är det jäääälit riskabelt att vistas utomhus och ses bland andra människor om man går på allergimedicin!

Eller har gjort illa sig och måste ta en värktablett?

Snacka om att ha gjort en höna av en fjäder i Ellen Feiss fall. Eller skall jag säga elefant!

I tider då tonåringar stoppar i sig X-tasy och liknande LSD preparat!

Borde man (media) inte rota i de saker som verkligen är ett problem i samhället än om man råkar vara lite borta på allergimedicin?!?

/G :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2002-12-15 16:08

08-411 11 11!

Ring och skäll!

?

• Oregistrerad
  • 2002-12-15 16:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
?

jag tipsade om en massa andra vettiga ämnen. Jag avr visst inte ensam om att ha ringt och klagat...

Dessvärre vet jag inte vad det telefonnumret går till så jag är fortfarande undrande vad du menar men ok
Sorry för att jag inte fattar riktigt det hela.

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-15 16:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Dessvärre vet jag inte vad det telefonnumret går till så jag är fortfarande undrande vad du menar men ok
Sorry för att jag inte fattar riktigt det hela.

Nummret går till Aftonbladets tipstelefon. (se här)

/arvid

• Oregistrerad
  • 2002-12-15 16:28

Aftonbladets tipstelefon. För hade de ettan, men sen så fick man ju inte bara ha en ettor i början på nummret!

Tack. Åkei, är med nu.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mcelwee:
Notera att hon är en 15-årig college-student.. jojo

Hehe, nu har de ändrat till "High School student".

• Medlem
  • 2002-12-15 18:59

begåvande tv3 direkt tog precis upp "nyheten"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-15 20:22

Det är samma idioter som jobbar på TV3 direkt.

Skriv ett mejl till hr Virtanen och skäll ut fanskapet:

[email protected]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Det är samma idioter som jobbar på TV3 direkt.

Skriv ett mejl till hr Virtanen och skäll ut fanskapet:

[email protected]

Mejl från folk med den attityden raderas ganska fort. De som har inställningar att vissa är idioter och fanskap är redan rätt låsta i sin uppfattning. Då är det betydligt bättre att lägga fram saklig och välgrundad kritik, det tar betydligt bättre.

• Oregistrerad
  • 2002-12-15 23:22

vet inte om det är Virtanen som "syndat" här, det är ju troligen inte han som satt rubben..

• Medlem
  • Mölndal
  • 2002-12-17 11:46

Mailade ett utdrag ifrån Merriam-Webster på vad "drugs" betyder till Fredrik på Aftonbladet.

http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=drugs

Main Entry: 1drug
Pronunciation: ´dr&g
Function: noun
Etymology: Middle English drogge
Date: 14th century
1 a obsolete : a substance used in dyeing or chemical operations b : a substance used as a medication or in the preparation of medication c according to the Food, Drug, and Cosmetic Act (1) : a substance recognized in an official pharmacopoeia or formulary (2) : a substance intended for use in the diagnosis, cure, mitigation, treatment, or prevention of disease (3) : a substance other than food intended to affect the structure or function of the body (4) : a substance intended for use as a component of a medicine but not a device or a component, part, or accessory of a device
2 : a commodity that is not salable or for which there is no demand -- used in the phrase drug on the market
3 : something and often an illegal substance that causes addiction, habituation, or a marked change in consciousness
- drug·gy also drug·gie /´dr&-gE/ adjective

Eller [email protected]
som ni förstår går till ALLA på AB

Bevaka tråden