Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop 0.63b

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade denna sida med riktigt tidiga versioner av Adobe progam.
click me!

kul att de flesta fortfarande funkar i 9:an

• Oregistrerad
  • 2002-01-25 00:33

Supersida! Det finns ju de flesta riktigt tidiga systemversionerna också. Ska bli kul att testa!!! Det var ju före min tid det.

• Oregistrerad
  • 2002-01-25 01:47

Shiiiiit!
Mac Plusen är inte kvar i källarförrådet där jag ställde den sist för ett antal år sedan. Nån har stulit den! Nu har jag ingen dator att prova mina "nya" systemversioner på. Attans!

P.S.
Min G4:a bombhängde sig med ett riktigt läskigt läte när jag klickade igång installeraren till Mac OS 1.0. Inte så konstigt dock, men jag var bara tvungen att prova. He-he.

[ 25-01-2002: Meddelandet ändrat av: Jen$ ]

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-01-25 09:09

Jag har två, en 512k och en 1mb

• Medlem
  • 2002-01-25 09:57

Det finns en emulator som emulerar Mac Plus, fungerar i olika system däribland MacOS. http://leb.net/vmac/
Det behövs också ROM från en Plus, finns program för att kopiera sådan.

Häftigast är om man genom VPC kör SoftMac och sedan OS 1. Det tycker i alla fall jag.

>>Jen$

Du behöver ju inte installera något, bara att dra filerna till Stuffit då du laddat hem dem. Både version 0.63 och 1.0 av Photoshop fungerar strålande med mitt OS 9.2.1.

• Oregistrerad
  • 2002-01-25 17:14

Jag syftar på de gamla systemversionerna, ackiboa.

• Medlem
  • 2002-01-25 21:45

jag har fortfarande sytem 1.1 liggandes hemma på en diskett. det var det första jag körde. det var goda tider det. ingenting kunde gå fel. i och för sig kunde man inte göra så mycket alls...

1
Bevaka tråden