Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart skärm på iMac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iMac DV SE Gen 2

Efter en omstart har skärmen blivit svart och riktigt suddig. man ser inget.

den extra vga kontakten fungerar så jag kan ha en skärm för att hålla på med den.

Jag har startat om och installerat om flera gånger men det fungerar inte.

vad ska jag göra?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-31 08:00

Bildröret kanske lämnat in. Hur gammal är maskinen? Du har två års garanti om du inte köpt til extra...

  • Oregistrerad
  • 2002-07-31 14:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Bildröret kanske lämnat in. Hur gammal är maskinen? Du har två års garanti om du inte köpt til extra...

Mja, ett års garanti har du väl?

Sen har du två års reklamationsrätt, men den brukar de flesta näringidkare kategoriskt förneka, eftersom dess tillämpning är lite luddig.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-31 14:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mikagami:
iMac DV SE Gen 2

Efter en omstart har skärmen blivit svart och riktigt suddig. man ser inget.

den extra vga kontakten fungerar så jag kan ha en skärm för att hålla på med den.

Jag har startat om och installerat om flera gånger men det fungerar inte.

vad ska jag göra?

Jag har en likadan och har haft liknande problem, men mörkret kom sakta smygande på mig, som en skymning, men det var aldrig suddigt.
Jag lämnade in den hos Trifolium i Göteborg som fixade med inställningarna i hårdvaran. Det kostade iofs 1063:- inkl. moms, men det är ju priset för en påbörjad timme och mindre kan man knappast begära att få betala. Sen är ju Trifolium bra att ha att göra med i min erfarenhet.

Däremot så gjorde jag en upptäckt när jag bytte hårddisk på datorn nån månad senare. När man skruvat av plastkåpan så uppenbarade sig två skruvbara reglage vid bildröret. Testa om det hjälper att pilla på dem, men tänk efter så du inte sabbar nån eventuell garanti.

Tack ska du ha!

Det gjorde susen!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-08 11:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mikagami:
Tack ska du ha!

Det gjorde susen!

Du menar alltså att det avhjälpte problemet helt? Vad kul att kunna stå till tjänst!

Mindre kul att jag fick betala 1000-lappen för samma grej. Om det nu var samma grej. Nåja, man lär så länge man har en Mac

1
Bevaka tråden