Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hober gillar Mac!

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hober gillar Mac

Ciryon

Hmm... Skulle gärna vela ha den där bilden tryckt på en tröja fast med Lord of the Rings -titeln på framsidan och den bilden på baksidan...

*mummel*

• Oregistrerad
  • 2002-12-18 09:57

Grym idé det dä med tröjan, har en massa såna där tröjtryckar papper hemma som jag kan använda

Inte för att det har med tråden att göra men...
jag slås alltid utav hur otroligt vacker Eliah Woods ansikte är.
Just vacker är ordet.

Det är slående.

/G

Vad heter det när kvinnor blir gubbsjuka?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-18 12:04

Tantsjuka?

säga att någon har vackert ansiktet är väl inte direkt tant/gubbsjuka?

• Medlem
  • 2002-12-18 15:33

Flicksjuk, när en kvinna väljer en mycket äldre man..

Det finns många ord som inte har någon motsvarighet på det andra könet.. Vad kallar man en manlig femenist?,(alltså en man som bejakar männs rättigheter)

zodijackyl: jag har märkt ett snygg-mönster i Gambits inlägg

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
zodijackyl: jag har märkt ett snygg-mönster i Gambits inlägg

Vadå för mönster?
Fattar ingenting!

Och vem faen kallade mig för TANT?!!
*Gambit hytter med knutna nävar och tittar förbrilt över axeln både till höger och vänster, tar till käppen och börjar fäktas!*

Förresten...varför kan man inte få säga att ett ansikte är vackert?

Oavsett kön!

Ni killar kan välan tycka i frågan också.
Eller är ni rädda för att bli kallade för saker då?

Fegisar!

/G

Precis.
Man törs inte säga något om snygga tjejer, då blir man mansgris, gubbsjuk eller manschauvinist.

F ö fattar jag inte hur du, Gambit, kan tycka att den där grabben är snygg, han ser ju ut som vem som helst.

• Medlem
  • 2002-12-18 18:14

Jag tycker att han ser ut som ett stopskott..

Förövrigt håller jag med Gambit, man får säga att ett ansikte är vackert, men inte "Wow vilka tuttar"

Anar jag små hintar från Nurell och Nixon?
*rycker på axlarna*

Nixon: vad är stopskott?

Nurell: att du kanske inte tycker han är vacker är en sak men nog fasiken ser han INTE ut som vilken som helst.

Ps: Nurell...kan du inte börja röka igen, snälla?!

/G

• Medlem
  • 2002-12-18 18:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Anar jag små hintar från Nurell och Nixon?
*rycker på axlarna*

Nixon: vad är stopskott?

/G

Felstavning av stolpskott

Hörrö Gambit.
Jag blev förvånad när jag fick se hur han ser ut på riktigt - inte särskilt lik figuren han gör i filmen.

Och jag vill inte börja röka igen, nu när jag kommit så här långt. Jag blir nog snällare snart.
Det är ju jul snart för fan.

• Oregistrerad
  • 2002-12-18 18:29

De söta små pojkarna på bilden ser ju inte alls ut som hober, de är alldeles för välkammade.

Dessutom skulle en riktig hob aldrig ta på sig en sådan randig tröja som han i mitten, hujeda mig!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Jag tycker att han ser ut som ett stopskott..

Förövrigt håller jag med Gambit, man får säga att ett ansikte är vackert, men inte "Wow vilka tuttar"

Så tuttar (bröst) kan inte vara vackra då? Jag vet många tjejer som har finare bröst än ansikte och jag ser inte vad det skulle vara för fel att tycka så???

Nä, precis.
Dom ser ut som vanliga enfaldiga fotbollsspelare.

• Oregistrerad
  • 2002-12-18 18:33

De e´ inget fel på fotbollsspelare, men man ser inte om de är hober når tårna deras göms i dobbskorna.

Ni grabbar förvånar mig.
Eller så spelar ni bara lite dumma för att vilja ha igång något slags könstjafs här.

Nurell och ni andra:
Det skulle inte falla mig in att tala om era privata delar lika lite som det skulle falla mig in i att snacka om andra tjejers tuttar på ett forum.

Att omtala ett vackert ansikte är milsvida skillnad från att börja snacka om snoppar.

Offentligt är offentligt, privat är privat.

Varför måste man omformas till att bli vulgär bara för att man joinar ett mansdominerat forum?

Det är inte mitt jobb att leka sexistpolis i forumet men ibland känns det som om ni grabbs vill eller tom tvingar en till det.

Antingen det eller så vill ni inte ha tänkande tjejer på forumet utan bimbos att snacka med.

Ärligt talat känns det lite ensamt ibland här.

/G

Gambit: Nu är du väl ändå ute och cyklar.
Hur kan du få det här till en sexistisk tråd?
Vi pratade ju bara om den där skådisen från början.
Var kommer de där andra bitarna in?
Det är ju du som antyder och kommer med sexistiska anspelningar.

Så fasiken heller.
Jag har aldrig sagt att den här tråden är sexistisk!
Och att jag anspelar på sex..var i helskotta får du allt från?!
Du läser mina inlägg fel eller så läser du dem inte alls och de står faktiskt inte i ett vakum.
Läs de andra inläggen också, inte bara mina.

Andersson: "Vad heter det när kvinor blir gubbsjuka?"

mondo65: "Tantsjuka?"

nixon: " Vad kallar man en manlig femenist?,(alltså en man som bejakar männs rättigheter) "

nurell: "Man törs inte säga något om snygga tjejer, då blir man mansgris, gubbsjuk eller manschauvinist."

nixon: "Man får säga att ett ansikte är vackert, men inte "Wow vilka tuttar"

Fredrik Dolk: "Så tuttar (bröst) kan inte vara vackra då? Jag vet många tjejer som har finare bröst än ansikte och jag ser inte vad det skulle vara för fel att tycka så??? "

Har inte lust att förklara mig in absurdum.
Lämnar den här tråden.

/G

[ 18 December 2002, 20:28: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Jag lämnar tråden jag också.
Den var störtfjantig redan från början.

• Medlem
  • 2002-12-18 21:13

Gambit läser du inte mina inlägg med fel ögon nu, jag är absolut inte sexsistisk i den här tråden..

Det första citatet var bara en fråga och den andra menar jag att det är okej att säga att ett ansikte är vackert, men det är inte okej att säga "Snygga (*)(*)"

Jag e med dig Gambit !!

Man behöver inte vara ett geni för att förstå varför denna tråd just blev låst. //Daniel

[ 19 December 2002, 11:26: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gambit
Så fasiken heller.
Jag har aldrig sagt att den här tråden är sexistisk!
Och att jag anspelar på sex..var i helskotta får du allt från?!
Du läser mina inlägg fel eller så läser du dem inte alls och de står faktiskt inte i ett vakum.
Läs de andra inläggen också, inte bara mina.

Andersson: "Vad heter det när kvinor blir gubbsjuka?"

mondo65: "Tantsjuka?"

nixon: " Vad kallar man en manlig femenist?,(alltså en man som bejakar männs rättigheter) "

nurell: "Man törs inte säga något om snygga tjejer, då blir man mansgris, gubbsjuk eller manschauvinist."

nixon: "Man får säga att ett ansikte är vackert, men inte "Wow vilka tuttar"

Fredrik Dolk: "Så tuttar (bröst) kan inte vara vackra då? Jag vet många tjejer som har finare bröst än ansikte och jag ser inte vad det skulle vara för fel att tycka så??? "

Har inte lust att förklara mig in absurdum.
Lämnar den här tråden.

/G

[ 18 December 2002, 20:28: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

En feminist är en person som anser att det ska vara jämlikt mellan könen. Jag är en manlig feminist och jag tycker inte att kvinnor ska ha det bättre än män, men anledningen till att det heter just feminist är för att kvinnor ofta har det sämre än män så det är i regel deras rättigheter man måste jobba för.

1
Bevaka tråden