Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.
Anänder inte dator på jobbet men har stort intresse och sitter mycket hemma. Mest spel och internet. Ska gå prog. kurs i höst.
För närvarande har jag en Dual G4 450 MP, 512MB, 30GB, GeForce2 MX, Studio display 17" CRT

Datorn funkar utmärkt till spel och sånt nu, men börjar väl snart bli gammal.

Funderar på att uppgradera skärmen först. Köpa en Apple 17" TFT eller 22" wide. Sen uppgradera datorn när nästa generation G4 kommer, med DDR minne och sånt.

Eller ska jag göra tvärtom?
Köpa en dual 1GHz och behålla skärmen?

Kanske en ny iMac med Widescreenskärmen?

Vilket verkar vettigast, smartast i dagens läge om man vill ha en bra dator som håller länge?

MVH / Klasse

Edit: Hoppsan, hamnade i fel forum. Ber om ursäkt!

[ 03 Augusti 2002, 18:44: Meddelandet ändrat av: Klas Gelinder ]

Behåll datorn som den är det är iallafall den delen i paketet som blir gammal först. Satsa krutet och kulorna på en skärm istället den håller för flera datorgenerationer och det är den du ser på mest alla kategorier...

Så köp en 22" eller en 23" eller så dyr skärm som du tycker dig ha råd rill,för när det gäller skärmar så får man vad man betalar för...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-03 20:57

Eller: Skärp dig... Vad är det för fel på din burk?
Köpa för att du behöver eller för att du vill?
Djäkla skillnad... (kan iofs inte klandra dig, det ÄR skoj med nya grejjer)

Vänta på nästa generation Powermac istället... Åk på semester

Haha... du kanske har rätt, men man kan ju inte vänta tills nästa modell hela tiden. Då får man ju aldrig någonting

Någon som vet när kommer nästa modell ut? Finns det några ryckten?

1
Bevaka tråden