Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netscape 7 och Föreningssparbanken

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan ju meddela att Netscape 7 numera fungerar hos Föreningssparbanken. Förmodligen funkar v.6 också.

Tyvärr fick jag också reda på att (om jag läste rätt) de ska sluta stödja Netscape 4.xx. Jag tyckte version 4-stödet var bra eftersom man t.o.m. kunde göra bankärenden på en gammal 68040-mac. På jobbet kör jag Netscape 4.5 på en HP-Unix-dator och det kommer då att sluta fungera också! Surt.

Jag har klagat! Gör ni det också!

• Medlem
  • 2002-12-18 13:02

Du har helt rätt. De borde behålla stödet för 4.X eftersom det inte finns senare versioner för UNIX.

Men de har ju 7:an för OS X. Det borde väl gå att kompilera (enkelt?) för andra Unix-varianter också kan tyckas?

• Medlem
  • 2002-12-19 10:42

Kul att "OS X versionen av UNIX" är först med Netsc. 7.
Egentligen är mitt påstående ovan fel. Jag räknade inte med OS X.
Man får hoppas att den kompilationen du pratar om är på gång.

Chimera me, läckert. Hejdå IE.
Hur länge har det här pågått?

"Hur länge har det här pågått?"

Inte så värst länge, antar jag. Jag har både frågat och testat flera gånger under hösten, men först nu blev jag faktiskt lite överraskad när det helt plötslig bara började fungera.

Well, det är ju bara att köra mozilla på andra OS..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: 3oPaH:
Du har helt rätt. De borde behålla stödet för 4.X eftersom det inte finns senare versioner för UNIX.

Klart det finns. Använd Mozilla. 99 procent samma sak som Netscape och kompilerar fint på alla jonicksar.

Ciryon

• Medlem
  • 2002-12-19 14:46

Jo, men funkar Mozilla med Föreningssparbanken?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: 3oPaH:
Jo, men funkar Mozilla med Föreningssparbanken?

Om Netscape 7 funkar så funkar Mozilla. Det finns till Mozilla/Netscape dessutom ett plugin (PrefBar) som lurar websidan att tro att du använder en annan browser.

Ciryon

1
Bevaka tråden