Jag slängde igång Internet Connect och satt och tryckte på dropdownlistan hela tiden mens jag körde, synd att man inte kan se direkt om man fått någe nät utan måste göra på detta sättet. Det är det här jag vill ha program för. Finns fina till pc.
Hade på DHCP ja, tar bara några sekunder så ser man om man får ip eller inte. Vi hittade ca 14 nät mens vi körde runt i stan. De flesta fick man dock ej ip på, vi misstänker att de spärrat mot MAC-address. På vissa nät kommer det upp en ruta för password, och det betyder alltså att man kommit in med det har WEP. Sen är det ju klart synd att man inte ser namnen på nätet, de såg vi på polarens pc. Net Stumbler hette föresten programmet vi körde där. Tyvärr är det ett härke att logga in på ett nät på pcn, så han sökte nät och jag provade att logga in
Har ni provat att köra bil med en iBook i knäet samtidigt? Det går faktiskt ganska bra, hehe.
Tror nog inte att vissa nät bara är för pc.
En idé vi kom senare var att kolla arp tabellen(arp -a), för vare sig det är spärrat mot MAC-address eller inte så borde det komma routing data. Vi har dock inte provat detta än.