Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlösa hörlurar

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-02 23:37

Skall användas till Macen förstås

Jag undrar om någon har koll på hur pass bra trålösa hörlurar är i dagsläget. Sennheiser har några olika modeller. Deras mikrofoner används en hel del, så de borde ha bra teknik tillgänglig, men som sagt någon med erfarenheter?

Jag har inga skyhöga krav på hörlurar, mina Thomson WHP550A trådlösa lurar fungerar utmärkt. Har haft ett annat par innan, Philips, som var mindre bekväma och krävde 12 timmars laddning i sträck... inte så kul. Jag skulle rekommendera de jag kör med nu, för vanliga användare och musikälskare som inte är väldigt kräsna med ljudet.

Sennheiser gör bra grejer, köper du ett par lurar från dem tror jag du blir nöjd, om du har råd.

/ V

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-03 00:38
Citat:

Thomson WHP550A trådlösa lurar

url?

http://www.thomson-europe.com/Products/Detail/1,4506,WHP540,00.html?languageID=25&countryID=826&categoryID=AC&selectValueIDGroup=&productID=WHP540

Står 540 här, men det är nog i princip samma lurar även fast mina heter 550A.

/ [V]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-03 02:23

hmm sidan vill inte funka för mig... :eek:

Vilken återförsäljare säljer dem?

Vi fick våra genom Telia Fördel, hade modemat upp en gigantisk summa som man kunde använda till att köpa diverse saker. Hörlurarna är en av dem.

Jag skulle tro att lurarna finns på närmaste Siba/OnOff/Power. Du får checka runt lite, var beredd på att namnet kan variera lite från plats till plats.

Såvitt jag förstår har de olika namn i olika butiker för att deras prisgarantier ska fungera, de säger kanske ´Lägsta priset I Sverige på DHP550´, inte så konstigt när modellen heter ´DHP 540´ hos alla andra..

/ V

• Medlem
  • 2002-02-05 00:37

skulle inte rekomendera trådöst faktiskt.
jag va inne på att köpa ett par för ett tagsedan men ångrade mig ganska fort efter att ha jämfört dem med vanligt.
provade bland annat sennhiesers värsta trådlösa - tror att de kostade 5 - 6000. de va inte värda pengarna helt enkelt. ska du lägga så mycket på hörlurar så är mitt tips HD 600. om man däremot ska gå ner lite i prisklass så tycker jag att koss har bättre lurar - jag har ett par koss R 90 och ett par koss porta pro, båda två mycket bra. R 90 kan jag framförallt rekomendera som en prisvärd och bra lur, kostar runt 1300 tror jag.

/majk

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-06 18:32
Citat:

Skapades ursprungligen av: majk:
provade bland annat sennhiesers värsta trådlösa - tror att de kostade 5 - 6000. de va inte värda pengarna helt enkelt.

Sennheisers värsta trådlösa är RS-85. De har idag ett riktpris på 2595:- inkl moms.

Vad var det som lur de värsta trådlösa inte gav dig?

Skall kolla lite på KOSS R 90 också, men det är det att jag skulle vilja slippa sladden... Jag var och lyssnade på Sennheisers billigaste, RS-30 (kostar 995:-) och de lät inte helt sunkigt, även om mina dyra sladdburna **** från Teknikmagasinet för 500:- nästan låter bättre, dock har dessa gått sönder, därav intresset för nya lurar.

HD-600 kostar 2995:-

Beror på hur kräsen man är. Jag lyssnar på musik nästan hela min vakna tid och jag är nöjd med mina. Jag vet att det finns bättre, men sålänge jag inte testar några bättre är mina fortfarande bäst

/ V

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-06 21:48

Hur är det med autodämpningen i dessa lurar? Om den finns - går
den isåfall att koppla ur ? Jag har testa olika trådlösa tidigare och där har jag retat mig just på detta inbyggda "illdåd" (jo, jag gillar att kräma på!).
Annars har jag generellt goda erfarenheter av Sennheizer, mindre bra av Philips, hyfsat av Koss och Yamaha...

Men ett par nya vore inte så dumt.

• Oregistrerad
  • 2002-02-06 22:32

trådlöshet. det är vad jag vill ha utav framtiden.

Har själv flera gånger funderat på att skaffa mig en trådlös lur. Tyvär är det så att om man jämför en trådlös men en lur med tråd så är den med bättre. Varför då kanske någon frågar man kan väl sätta in samma teknik i luren även om den är sladlös?
Ja det kan man men det är inte där problemet ligger utan i överföringen mellan sändaren och motagaren( i det här fallet luren). Men förhoppningsvis kommer det väl att lösa sig.

Själv använder jag min ca4 år gammla sennheiser HD 580 och den låter kanon.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-07 11:07
Citat:

autodämpningen[/B]

menar du med det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-07 18:19

"Autodämpning" - det finns lurar som självreglerar volymen då man drar på...kanske för att spara batteri,kanske för att spara på hörseln,kanske för att inte sändare/mottagare klarar av att skicka information i "högre volym"...men irriterande är det (det finns säkert ett proffsigare ord för denna funktion än autodämpning - bara nå´tt jag kom på).

• Oregistrerad
  • 2002-02-08 20:47

Jag har ett par trådlösa Sennheiser HDR 45 och är väldigt nöjd. Det är VÄLDIGT skönt att kunna röra sig fritt med musiken i öronen. Dessutom fyller lurarna dubbel funktion som öronvärmare när man är ute och skottar om vintern.

Jag tycker ljudkvalitén är bra, men kan tänka mig att man med sladd för samma pris kan få ännu bättre ljudkvalitet. Jag hörde ett tag ett störande ljud när jag hade högsta ljudnivån inställd utan att musiken spelade. Det försvann dock när jag bytte frekvens så jag gissar att nånting störde (jag har en del radiovågor hemma; telefon, airport, babywatch + allt annat runt oss).

1
Bevaka tråden