Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IBM-diskar, garanti

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-03 15:21

Någon som har koll på hur mycket av en disk som måste vara "trasig" för man skall få en ny på garantin?

Antingen är den trasig elle så r den hel.
Iband vill de laga iland får man ny.

Har aldrig hörttalas om en HD som varit halvtrasig. . .

Har du en enda dålig sektor, som inte försvinner genom att du formaterar disken, är den trasig. Har du garanti SKA du då få en ny. Dåliga sektorer har en tendens att föröka sig som harar i Stadshagen...

Jag hade en IBM-disk med 35gb MP3or som dog för ett par veckor sedan. Rätt surt, eftersom det var alla mina CDs som jag hade suttit och rippat. Dags att rippa 500 skivor en gång till.

Meningen är att man ska köra deras Drive Fitness Test eller vad det heter för att få error codes som man bifogar med disken när man skickar in den. Minns jag rätt funkar det bara med en dator av "det andra slaget".

Martin

Är ni säkra? Leverantörerna av platta skärmar verkar ju ha fått rätt att sälja skärmar med upp till tre döda pixlar på. Jag har en projektor med två döda pixlar. Eftersom jag har 3 144 262 pixlar som fortfarande fungerar så är det väl inte toksynd om mig, men dock irriterande.

Det kanske finns nåt liknade system med trasiga sektorer på hårddiskar?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-04 07:37
Citat:

Meningen är att man ska köra deras Drive Fitness Test eller vad det heter för att få error codes som man bifogar med disken när man skickar in den. Minns jag rätt funkar det bara med en dator av "det andra slaget".

Mjo det känner jag till...

Hmm bios vill inte känna av disken, bara står o letar efter den i ett halvår..

1
Bevaka tråden