Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples gratisreklam i M3...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snacka om gratisreklam för Apple i senaste numret av pryltidningen M3 (december-02, tidningen är daterad 2003)!

Sid 1 (framsidan): Bild på Ibook och texten "Härliga datorer".
Sid 21: Halvsida med nyheter om Ibook och Tibook. (Tyvärr fick Ibook en G4. Det hade ju i och för sig varit trevligt...)
Sid 26: Krönika av Anders Engström där han prisar Apples designsatsningar.
Sid 28: 40% (2 av 5 personer) i "Nördpanelen" vill ha en Ipod.
Sid 52-63: I listan över årets 25 coolaste prylar kommer Ipod på första plats och nya Imac på sjätte plats!
Sid 64-70: Ibook tar förstaplatsen som "Bästa produkt" i ett bärbart 15-tusen kronors-test med fem andra Windows-maskiner! När hände detta sist?!? Snacka om batteritidsutklassning! T.o.m. jag är förvånad. Bra, Apple!

[Ändring p.g.a. vissa stavfel och saknade ord.]

[ 28 December 2002, 22:04: Meddelandet ändrat av: Alphonze ]

Verkligen bra att icke Mac-specifika tidningar gillar Mac. Det ger helt klart en bättre bild än Apples egna switchers.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-12-29 10:27

Välförtjänt beröm.Synd bara att själva handhavandet av OP, program och liknande inte kommer fram.I testet skulle det ingå lite mera hemmaarbete.Typ plugga in digitalkamera och kolla in iPhoto,vars like i funktion och elegans man får leta efter i Windows världen.

På tal om andra "icke" Mac tidningar och beröm, så gav den finska tidningen MicroPC(motsvarar Microdatorn i Sverige) MacOS X 10.2 bästa mjukvaruprodukt för året 2002!
Powerbook 1 ghz testades gentemot en IBM laptop i samma prisklass och även den fick finfina betyg och vann testet.

• Medlem
  • 2002-12-31 02:59

Jag trodde man körde Linux i Vasa... Hur vanlig är Macen i Finland?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-31 03:06
Citat:

quote: Powerbook 1 ghz testades gentemot en IBM laptop i samma prisklass och även den fick finfina betyg och vann testet.

Jag skulle gärna se en liknande match mellan Apple och Dell, IBM eller Compaq i M3 och liknande IDG-tidningar.

• Oregistrerad
  • 2002-12-31 09:51

Tidningen M3 har ju tidigare hyllat iPoden i sitt mp3spelare-test.
Får för mig att just iPoden fungerar väldigt bra som inkörsport till Apple-världen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:
Jag trodde man körde Linux i Vasa... Hur vanlig är Macen i Finland?

Macen är nog mindre vanlig i Finland än i Sverige i allafall hos vanliga konsumenter. Däremot är nog mac:en nog ganska stark på tryckeri/reklam/media sidan. På skolfronten just i Vasa är macen ganska vanlig på så vis att det finns ganska många macbaserade klassrum.

Om Linux i Vasa "Biblioteken i Vasa och andra kommunalt och statsfinansierade ställen har nog PC maskiner men de flesta av PC:erna har man börjat använda Linux på med staroffice eller openoffice"

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:

Citat:

quote: Powerbook 1 ghz testades gentemot en IBM laptop i samma prisklass och även den fick finfina betyg och vann testet.

Jag skulle gärna se en liknande match mellan Apple och Dell, IBM eller Compaq i M3 och liknande IDG-tidningar.

Jag ochså läser en hel del av IDG:s IT tidningar och håller med dig (jag hatar PC för Alla och sektionen Datorguiden)!

Här är några av kommentarerna i testen i MicroPC:
- Prestandaskillnaden i tex. Photoshop var marginella jämfört med Thinkpad T30 och PB:en. Vilket visar att megaherts är inte allt. I flera av testerna så var dessutom PB snabbare än T30:an.

- Vilken skall man välja. Kreativa och mediafolk och unix-programutväcklare skulle nog PB:en lämpa sig bäst för. T30 och motsvarande lämpar nog sig för handelsresande windowsanvändare med höga prestandakrav.

- Windows XP som är förinstallerat på IBM T30:an har en förmåga att vara "in your face" hela tiden. Däremot håller MacOS X en mer lungnare och irriterar användaren mindre!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-31 12:36

WinXP har ett grännssnitt som formgivits av Teletubbies, men lyckligtvis går det att stänga av allt krafs. Dock tycker jag mycket bättre om Win2K: snabbare och bättre på alla vis. Men det är fortfarande samma gamla sugiga Windows... *suck*

Det vore intressant att få veta mer om hur det går för Linux i Finland! Linus Torvalds är sannolikt den mest kände finländaren just nu!

[ 31 December 2002, 12:37: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Det vore intressant att få veta mer om hur det går för Linux i Finland! Linus Torvalds är sannolikt den mest kände finländaren just nu!

Det bör väl nämnas att Linus är Finlandssvensk (med andra ord han talar svenska)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Arvidsson:
Verkligen bra att icke Mac-specifika tidningar gillar Mac. Det ger helt klart en bättre bild än Apples egna switchers.

Hm, jag kan ju då tyvärr meddela att en av snubbarna i den s.k. nördpanelen sannerligen inte gillar Mac-datorer som han gjorde förr. Det framgår tydligt om man läser olika nummer av M3. Han är en riktig "switcher", fast åt fel håll så att säga...

1
Bevaka tråden