Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recycla/köpa .mac-adresser?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-03 11:15

Min kompis och lillebror har varsin .mac-adress som de inte tänker köpa, och följaktligen mister vid månadsskiftet.

Kan jag som köpt .mac skaffa extra mailadresser med deras gamla namn, som rimligen blir lediga 1 oktober?

Kan de använda dem eller måste det vara min burk/konto? Nån som vet hur det funkar?

Är redirect enda möjligheten?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-09-03 11:41

Crazy fråga då...
Om man nu SKULLE vilja shoppa upp sig på .mac tjänsten kan man ändra sitt befintliga iTools konto. Typ byta namn?

• Oregistrerad
  • 2002-09-03 13:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Crazy fråga då...
Om man nu SKULLE vilja shoppa upp sig på .mac tjänsten kan man ändra sitt befintliga iTools konto. Typ byta namn?

Byta namn kan man inte vad jag vet. I så fall blir det till att öppna nytt konto. Men då gör man det till fullpris eftersom man inte är nuvarande användare, så då kostar det typ 1000:- istället för 500:-

Bara en kvalificerad gissning, men rimligen borde det funka så.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-03 18:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:
Min kompis och lillebror har varsin .mac-adress som de inte tänker köpa, och följaktligen mister vid månadsskiftet.

Kan jag som köpt .mac skaffa extra mailadresser med deras gamla namn, som rimligen blir lediga 1 oktober?

Kan de använda dem eller måste det vara min burk/konto? Nån som vet hur det funkar?

Är redirect enda möjligheten?

Om jag har förstått det rätt så ska det gå

• Medlem
  • International user
  • 2002-09-03 18:24
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher A. Papastefanou:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Crazy fråga då...

Byta namn kan man inte vad jag vet. I så fall blir det till att öppna nytt konto. Men då gör man det till fullpris eftersom man inte är nuvarande användare, så då kostar det typ 1000:- istället för 500:-

Bara en kvalificerad gissning, men rimligen borde det funka så.

En användare i UK klagade över bla detta, det blev en webbnyhet när han inte fick support/svar från Apple, och efter tag gick chefen för .Mac ut och sa att det skall försöka lösa detta. Det skulle även fixa internationella support tel nummer och en del annat.

så funktionen kommer väl..

1
Bevaka tråden