Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mjuk scrollning...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En sak jag tänkt på till o från är varför man aldrig får mjuk scrollning i tex IE gentemot om man sitter på en PC.

På PCn kan man ju läsa samtidigt som man scrollar, medan man på macen måste upphöra med det tills man scrollat klart, det hackar för mycket för o kunna läsas.

Är det för jag inte kör med någon "logitech" driver/inställningar el är det kort o gott en miss från Apples sida ?
Möjligen skulle ju missen kunna vara M$ då det är i IE o Office man oftast scrollar, väl?

Helt enkelt tycker jag det ser ut o flyta mjukare på Windows än under Mac OS X

Ta tag i scroll-listen till höger på varje fönster och dra i den upp och ned, och upptäck att det går smidigt.
Det innebär att det är scrollfunktionen som är inbyggd i musens drivisar som inte är kung. Om det är Apple som inte kan delge tillräckligt info till t.ex. Logitech eller om det är Logitech som är för lata, det har jag ingen aning om.

Så smidigt tycker jag inte det går iofs, kan iofs bero på att det är en TFT skärm jag sitter på..

• Oregistrerad
  • 2002-09-05 11:54

Vad är det du läser? Rader med text. Musscrollen rullar en rad i taget. (istället för pixel-scroll som i Windows (vem fan läser pixlar??))

Jag tycker det är mycket bättre med scroll per rad istället för per pixel.

(men givetvis borde man ju kunna välja.)

Ja det går ju klart snabbare o scrolla etc, tänkte bara den utseendemässiga delen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-05 12:16

Pixelrullning är bättre för ögonen tycker jag. Jag gillar inte att det rycker så där - det är jobbigt i längden. Men det är i och för sig likadant i Windows beroende på vilken mus aman använder. Så är det i alla fall på min bärbara pez. Jag tror att det är Logitechs drivrutin som är boven.

[ 05 September 2002, 12:16: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

1
Bevaka tråden