Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mac till skroten

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-02-05 23:29

I dag har jag tagit farväl av en gammal trotjänare pga av platsbrist. Det var en gammal 2cx (någon som kommer ihåg?) samt en gammal svartvit 21" skärm. Jag har inte använt dem på lång så jag passade på att testa dem och datorn fungerade perfekt. Apple ska ha beröm för kvaliten på dessa datorer som aldrig kronglar. Min se/30 funkar ochså fortfarande perfekt. Jag undrar hur en motsvarande pc skulle se ut?. Nu ligger datorn på skroten men den stod säker en två veckor i hallen innan jag tog och slängde den. Jag vågar inte fundera på vad den kostade när jag köpte den ( en förmögenhet antagligen).
Det var ett ledsamt farväl när jag lämnade den på skroten och det var snudd på att jag tog med den hem igen, men då hade väl min sambo inte släppt in mig.
Nu hoppas jag att nästa dator (nya iMac) blir lika uppskattad som denna var.

[ 05 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Masterboy ]

Det måste kännas hemskt

Skulle aldrig klara att slänga någon av mina gamla Macar

Jag har för mig att SE30:n kostade 40 000 när den lanserades...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-06 17:12
Citat:

Skapades ursprungligen av: Jakob Sollerman:

Det gjorde Plus:en också....men då fick man ju också enorma 1 Mb i internminne och de nya dubbelsidiga disketterna som tog 800 k ! Jag minns att jag köpte ett 10-pack såna disketter av Apples eget märke för 800:- inkl. moms.

• Medlem
  • International user
  • 2002-02-06 17:23

Mmmm, visst kommer man ihåg den. Har en sådan nu stående i min bokhylla ovanför min säng med Mus och Tangentbord. var den datorn ajg använde när jag var 7/8 år gammal tills blixten tog sönder Nätverkskortet. Fick låna en skärm av Pappa för ett tag sedan och fick igång maskinen, mens edan tog syrran skärmen tyvärr. Så nu står den och samlar damm... Men inte länge till (hehe)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-06 17:40

Jag har minsann totalkvaddad massa burkar och borrat diskar, innan de skulle skickas till skroten.

*MOAHAHAHAHAHAHAHA*

[ 06 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: marcus ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-06 17:58

Kanske skulle vi starta en tråd om morbida läggningar hos oss själva...

En polare till mig har gjort akvarium av en gammal MacPlus.

Det är sann återanvändning

• Oregistrerad
  • 2002-02-08 20:51
Citat:

Skapades ursprungligen av: Jakob Sollerman:

Om jag inte minns fel så betalade jag 35000 för min se30 1988 (eller var det 89?) I dagens värde blir det ca 53000 mao man får mycket mac för det summan i dag.

Vänta ett tag, du menar att du just slängt bort en helt fungerande mac? Jag hoppas att du försökt skänka bort den först annars är det ju ett grymt slöseri att bara hiva en dator sådär. Jag har skänkt bort alla mina gamla datorer som jag inte använder längre och det har aldrig varit något problem att hitta folk som vill ha även om man själv tycker att grejerna är skräp.

1
Bevaka tråden