Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootar nya macarna i 9:an överhuvudtaget?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2002-09-06 16:30

Hmmm...Ja, gör dom det?

• Medlem
  • 2002-09-06 16:55

Klart dom gör sliderman...

(ps.. sliderman bor 500 meter ifrån mig och inte på Nya Guinea)

• Avstängd
  • 2002-09-06 17:02

Jag vill bara påpeka att jag inte vet vem Nixon är...alls. Mina förfäder var huvudjägare och kannibaler.

• Medlem
  • 2002-09-06 19:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: slide:
Jag vill bara påpeka att jag inte vet vem Nixon är...alls. Mina förfäder var huvudjägare och kannibaler.

Mina förfäder satt i träden och käkade äpplen... och för tydlighetens skull: jag vet varken vem Slide eller Nixon är. Ibland vill jag inte ens kännas vid mig själv.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: stfm:

Citat:

Mina förfäder satt i träden och käkade äpplen... och för tydlighetens skull: jag vet varken vem Slide eller Nixon är. Ibland vill jag inte ens kännas vid mig själv.

Vad bra det känns

Jag vet inte vilka dom där personerna är alls. Jag förnekar all kännedom om nattliga sessioner på Hotline.

Kan en tråd spåra ur mera katastrofalt definitivt grundligt än den här har gjort...?

keke, GIVE GOOD ITAM PLZ!!!

:DD

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-07 23:32

snart är det jul och då kommer tomten

y0, //|-|3r3z d4 //4r3z?

JAG HAR ÄTIT PANNKAKOR!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-08 00:22

Jag är också intresserad av om burkarna bootar OS 9. Känner man Apple rätt har de säkert lagt in något som gör detta omöjligt..

• Medlem
  • Värnamo
  • 2002-09-08 01:04

Har hört från några håll att det ska gå att
boota från classic.
Har själv inte haft möjlighet att testa.

• Avstängd
  • 2002-09-10 11:51

Mac OS X-Only Booting
Starting in January, 2003, all new Mac models will only boot into Mac OS X as the start-up operating system, though they will retain the ability to run most Mac OS 9 applications through Apple’s bundled “Classic” software. [Sep 10="10"]

Inte så klart längre va Nixon?

Citat:

Mac OS X-Only Booting
Starting in January, 2003, all new Mac models will only boot into Mac OS X as the start-up operating system, though they will retain the ability to run most Mac OS 9 applications through Apple’s bundled “Classic” software. [Sep 10="10"]

Frågan är om det verkligen är 2003 nu, är det det?

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 12:32
Citat:

Mac OS X-Only Booting
Starting in January, 2003, all new Mac models will only boot into Mac OS X

Då blir det alltså nya PowerMacar Januari 2003, Hmm... Hela hårdvarulinjen måste rimligtvis uppdateras tills dess.

Inbitna OS 9 människor kommer att springa benen av sig för att lägga händerna på dagens OS 9 bootande PowerMac´ar. Kanske är det ett sätt för Apple att bli av med dessa burkar.

• Avstängd
  • 2002-09-10 13:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:

Citat:

Mac OS X-Only Booting

Frågan är om det verkligen är 2003 nu, är det det?

Näe, jag tror det är 2002 fortfarande men säker är jag inte. Det intressanta är ju att Apple helt överger möjligheten att boota i 9:an vilket fortfarande är av största vikt om man kör audioinspelning. Visserligen finns snart alla sequenserapps för X men det kommer att dröja ett tag innan alla plugins finns. Sen gör det sitt till att det är inte så litet sirapskänsla att köra vissa apps i X.

• Medlem
  • 2002-09-10 13:51

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: slide:
[QUOTE]Sen gör det sitt till att det är inte så litet sirapskänsla att köra vissa apps i X.[/quote]Det blir nog inte så mycket sirapskänsla på dom maskinnerna det kommer att gälla...

Låt mig gissa.. fast: dual 1250, faster: dual 1400, fastest: dual 1600.. buss 330Mhz eller mer och nyttokänt grafikkort..

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 13:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Det blir nog inte så mycket sirapskänsla på dom maskinnerna det kommer att gälla...

Låt mig gissa.. fast: dual 1250, faster: dual 1400, fastest: dual 1600.. buss 330Mhz eller mer och nyttokänt grafikkort..

Det kommer nog vara andra former av hastigheter om det blir Power4 processorn...

Citat:

Jo, för detta gäller bara macar som släpps efter årsskiftet. Och frågan gällde så vitt jag kan förstå inte samtliga framtida macar, utan de som släpptes för några veckor sedan.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Det kommer nog vara andra former av hastigheter om det blir Power4 processorn...

Men *om* den ens kommer så tror jag det dröjer ett tag. Vi får nog se snabbare G4:or innan dess, antagligen i vinter.

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 14:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Men *om* den ens kommer så tror jag det dröjer ett tag. Vi får nog se snabbare G4:or innan dess, antagligen i vinter.

Många fåglar tycker jag kvittrar om en ny processorfamilj med helt ny arkitektur. Detta är grunden till att det inte går att boota i Mac OS 9... Vad jag hört så kommer G4an inte upp i de höga hastigheter som Appe vill ha. IBM söker dock desktop användade av sin Power4 processor.

Våra AS400 rullar på bra med power4 processorerna!

• Medlem
  • 2002-09-10 17:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Många fåglar tycker jag kvittrar om en ny processorfamilj med helt ny arkitektur. Detta är grunden till att det inte går att boota i Mac OS 9... Vad jag hört så kommer G4an inte upp i de höga hastigheter som Appe vill ha. IBM söker dock desktop användade av sin Power4 processor.

Våra AS400 rullar på bra med power4 processorerna!

Helt korrekt analys, men Big blue var tydligen så puckade att dom byggde en inkompatibel vectorenhet (alltså inte Altivec)

1
Bevaka tråden