Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya switchers filmer

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-07 16:44

Apple/switch

[ 07 September 2002, 16:45: Meddelandet ändrat av: Acke ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-07 23:23

Upps! Jag visste inte att det redan fanns en tråd om det här. Jag gillar de nya reklamfilmerna!

Men inget, inget, inget står Ellen Feiss. Hon är...

...simply adorable, adorably simple.

[ 07 September 2002, 23:24: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Jag har svårt att tro att dessa människor verkligen är "vanliga pc-användare" som bytt till mac. Och så tycker jag de överdriver nackdelarna med PC en aning...

/M

Ja, jag har också tänkt på det. Inte en chans att de faktiskt är switchers.

Jag är inte drogliberal, men Ellen är kingen!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Och så tycker jag de överdriver nackdelarna med PC en aning...

/M

Håller med, det blir nästan lite löjligt ibland.
Men troligvis fungerar den här typen av reklam mycket bra i USA. Och det är ju kul om fler väljer mac.

Jag måste faktiskt säga att det stämmer, jag jobbar/har jobbat med pc i några år, och jag tycker verkligen det är så dåligt som de i switch reklamerna säger. Men men, man får ju betalt för det

Edit: Keep you enemies closer...

[ 08 September 2002, 10:43: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sigbjörn ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-08 10:39

Jo jag tyckte att filmerna och hela kampanjen kändes töntig. Fast nu har jag hört att den har blivit framgångsrik i USA. Det var faktiskt bara det som många människor behövde höra. Att någon sa byt / swich. Och så bytte dom...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-08 11:02

Det är synd att personerna i filmerna viftar med armarna så mycket. Det ser konstigt och uppgjort ut. Men människor kanske är annorlunda och mer spontana i USA, vad vet jag?

Och visst har filmerna en gravt förenklande och möjligen fördummande karaktär. Men sådan är reklamen. Den förenklar och reducerar verkligheten.

En person som drabbas av att hans eller hennes Windows-burk säger pip pip pip pip pip pip kommer sannolikt att få en del problem med en Mac med.

[ 08 September 2002, 11:04: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Avstängd
  • 2002-09-08 11:54

Ellen och Hamilton måste fan kila stadigt, mer korkade människor i en reklam har jag aldrig skådat... "it makes me feel powerful" Yuck.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: MrT:
Jo jag tyckte att filmerna och hela kampanjen kändes töntig. *snip*

Alltså funkar den perfekt i USA

Hmm...

Tycker att både M$ och Apple har lite trist inställning. WindowsXPs "Nu kan du (surfa/spela mp3/osv)" och Apples "Switchers" samt "Unix for the rest of us" säger ungefär samma sak - att det skall vara lätt för nybörjaren att göra enkla saker. Det borde vara självklart i ett hemanvändarsystem.

Missförstå mej inte nu men skulle jag köpa min första dator skulle kampanjerna te sig väldigt lika.

Det vore väl ingen bra reklamkampanj men jag skulle vilja se "The OS for Super-Nerds" - då skulle man veta att det händer saker med systemet.

Think different är mycket mer spännande än "for the rest of us".

• Oregistrerad
  • 2002-09-09 07:24

Hos de jag fått att byta ifrån PC till Mac har flertalet haft liknande uppfattningar som de i reklamfilmerna.

Har en god vän som är snart 70 som sitter och håller på med iMovie dagligen. Från att ha haft en PC på jobb till att bli macägare var för honom som att verkligen se ljuset i tunneln...

Skall bara försöka få honom att våga gå över till X... Men det kommer om jag känner honom rätt!

• Medlem
  • Södertälje
  • 2002-09-09 08:44

Har precis fått min far att byta.
Och det tog ett tag att få honom att förstå att man faktiskt bara behövde "dra" ett program till hårddisken och så var det installerat och klart att använda
Och för den ovane användaren är faktiskt Mac:en lättare att använda.

Microsoft har aldrig varit föregångare, däremot är de ena jäklar på att anpassa sig (och att sälja sina produkter. Säga vad man vill, men så fort det kommer en ny version av Windows så är det en nyhet i Aktuellt och Rapport. Någon som hörde något om Jaguar?)

1
Bevaka tråden