Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Klockfrekvens är inte allt", säger Intel

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 11:25

Hoho

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 11:34

Dom har ju målat in sig i ett hörn. Får se hur det går med nya processorn.

• Medlem
  • 2002-09-10 17:13

är det redan frost i helvete???

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 22:32

Nja, men deras processorer håller väl på att bränna sig ner genom jordskorpan, ända ner till Kina. Varför monterar de inte en platta ovanpå processorn så att man kan poppa popcorn, fritera fisk eller koka kaffe i datorn?

[ 10 September 2002, 22:34: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Avstängd
  • 2002-09-10 22:44
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Nja, men deras processorer håller väl på att bränna sig ner genom jordskorpan, ända ner till Kina. Varför monterar de inte en platta ovanpå processorn så att man kan poppa popcorn, fritera fisk eller koka kaffe i datorn?

Du tycks ha missat att Intels och AMDs processorer förbrukar mindre och mindre energi (och blir mindre och mindre varma) samtidigt som Motorolas processorer förbrukar mer och mer energi (och blir varmare och varmare). Snart möts de på mitten.....

Redan idag så verkar nya Macar ha lika stort behov av stora och bullriga fläktar som vad de mest fläktkrävande PC-arna har.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 22:47

Men köp en pc då om du tycker att de är så bra. Varför ödslar du energi på Macen och ett till 99 % Mac-fokuserat forum om du inte ens gillar Mac?

• Avstängd
  • 2002-09-10 22:56
Citat:

Men köp en pc då om du tycker att de är så bra. Varför ödslar du energi på Macen och ett till 99 % Mac-fokuserat forum om du inte ens gillar Mac?

Jag förstår kommentaren från en annan skribent här om att bara 4-5 av dina mer än 1000 inlägg på 99mac.com var att anse som vettiga. En stor del av dina inlägg innehåller inte mer än den meningslösa frasen i citatet här ovanför. Och resten innehåller tekniskt felaktiga påståenden.

Så vad bidrar du egentligen med här?

Citat:

quote:Jag tycker att man ska visa stor tolerans gentemot avvikande åsikter och avvikande människor; det är stimulerande ibland med annorlunda infallsvinklar.

Men om någon medvetet och på ett illvilligt sätt går in för att sabotera ett forum eller en tråd - och till råga på allt är oförskämd, arrogant och därigenom skapar en olustig stämning - så har han eller hon inte där att göra och får lov att söka sig någon annanstans.

Ovanstående är just dina egna ord mondo65...Nu vet vi alla vad dom är värda...

Här slutar det som inte har med ämnet att göra.

Klockan är mycket, jag är trött och täppt i näsan men vill ändå ge forummedlemmarna S_W och mondo65 ett tips. Jag hittade en kurs som jag tror passar herrarna som hand i handske. Här kommer en kort beskrivning:

Citat:

quote: ”Konsten att övertyga” är en endagskurs som vänder sig till alla som vill förbättra sin argumentationsförmåga. Den tar upp klassiska råd från de romerska retorikernas skattkammare, blandat med moderna tips från vana övertygare i vår egen tid. Den ger dig klara och enkla anvisningar om var du kan söka dina argument och hur du ska sammanställa dem. Den visar vilken språklig utformning du ska ge dina inlägg för att de ska få störst kraft.

Jag är osäker på vad den kostar men vi kan kanske skramla ihop tillräckligt med pengar här på forumet. Jag tror att vi är många som är innerligt trötta på dessa innehållslösa, pajkastande inlägg som ploppar upp här och där. Hmm, kanske detta inlägg är ett sådant. Blir det ett metainlägg då?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 23:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Klockan är mycket, jag är trött och täppt i näsan men vill ändå ge forummedlemmarna S_W och mondo65 ett tips. Jag hittade en kurs som jag tror passar herrarna som hand i handske. Här kommer en kort beskrivning:

Citat:

quote: ”Konsten att övertyga” är en endagskurs som vänder sig till alla som vill förbättra sin argumentationsförmåga. Den tar upp klassiska råd från de romerska retorikernas skattkammare, blandat med moderna tips från vana övertygare i vår egen tid. Den ger dig klara och enkla anvisningar om var du kan söka dina argument och hur du ska sammanställa dem. Den visar vilken språklig utformning du ska ge dina inlägg för att de ska få störst kraft.

Jag är osäker på vad den kostar men vi kan kanske skramla ihop tillräckligt med pengar här på forumet. Jag tror att vi är många som är innerligt trötta på dessa innehållslösa, pajkastande inlägg som ploppar upp här och där. Hmm, kanske detta inlägg är ett sådant. Blir det ett metainlägg då?

Citat:

S_W har en poäng. jag tycker Mac:arna är bra mycket mer eleganta och trevliga än vilken PC som helst men jag fick en chock när jag köpte en Quicksilver-mac på 733MHz. Den lät ju mer än min gamla PC med dubbla processorer så jag fick gömma datorn i en ljudbox. Det handlar inte om att gilla eller inte gilla Mac så det kan du lägga ner direkt utan hur Mac:arna ska konstrueras i framtiden - iMac:en (den med platt skärm) kanske är den sista riktigt tysta stationära Mac vi någonsin får se, och frågan är om det är värt snabbare datorer med högre klockfrekvenser när vi användare får betala med hörselskador ?

Det borde gå att göra en tyst Mac, det går ju göra tysta PC:ar!

Captech Decibel

Captech bedömer att de speciallösningar de gjort för att reducera bullret kostar ungefär 1500 kronor. Nog borde Apple kunna lösa det för samma eller lägre summa.

Jag skulle definitivt vara beredd att betala en tusing extra för att få en PM G4 som inte hörs.

//Mikael

1
Bevaka tråden