Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Server prestanda Appleshare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är den någon som har har hunnit testa prestanden i Appleshare delen på en X Server 2? Det är intressant att veta ifall servern skulle kunna hantera 20+ hyperaktiva publishing användare med GB fils behov. Eftersom Appleshare IP servern inte klarade det så hoppas man på att X Servern 2 med Gbit och RAID kan börja konkurera med AIX och Win2000 med ExtremeIP.
Kommentarer?

Sjysst sär stavning på rubriken.

länktips -> http://www.skrivihop.nu

Vad kör du för hårdvara?

Kör du gigabit ethernet bör du ha gigabit-switchar i nätverket. Gigabit i datorerna hjälper inte nånting om du har 100 Mbit switchat...

Du bör ha 256 MB RAM *minst*. I media-branschen bör servern vara utrustad med snabba 10 krpm-diskar i hårdvaru-RAID om du vill köra RAID.

Jag antar att du redan kört senaste ASIP och tyckt att den "sög" och att du nu vill kolla på Mac OS X...

Vad är det för dator? Power Mac G4 som server? Konfiguration? Hur är nätverket draget? Vad är det för klient-datorer?

Jag är tyvärr inte kunning om Mac OS X Server. Men jag hoppas att mina kommentarer kom till någon slags nytta

Hårdvaran är inte speciellt intressant, utan det är X Serverns prestanda och optimering av Applesharedelning. Har Apple lyckat med att skapa en "tung" Appleshare server eller bör man kanske köra Helios Ethershare för att hantera många hyperaktiva användare. 10/15k diskar, RAID och Gbit kort ökar ju prestandan på de flesta system. Men det är just mjukvaran som är intressant ifall den är bra optimerad.

1
Bevaka tråden