Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fildelningsprogram för Mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just emigrerat från PC-världen, till Mac. Som många kanske vet finns det en hel uppsjö av fildelningsprogram till PC:n som t ex Direct Connect, KaZaa med flera...

Jag undrar om det finns liknande fildelningsprogram för Mac? Kanske t om kloner så man kan ta del av Direct Connect nätverket t ex. Finns sånt?

[ 11 September 2002, 17:33: Meddelandet ändrat av: grand_master ]

• Medlem
  • 2002-09-11 18:03

iSwipe
Neo
Limewire
Acquisition
Carracho (servrar finns på tracker-tracker.com)
mlDonkey (tillsammans med GUI:et CocoaDonkey)

• Medlem
  • 2002-09-11 22:24

hur fasen funkar det där mlDonkey??

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: eQ:
iSwipe
Neo
Limewire
Acquisition
Carracho (servrar finns på tracker-tracker.com)
mlDonkey (tillsammans med GUI:et CocoaDonkey)

Vilket är det bästa fildelningsprogrammet då på macen, och som flest använder? Någon som vet?

Hehe... en fråga bara.

Installerar programmen spyware av något slag? Avskyr nämligen sånt, och om de gör det hur får man bort skiten?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: grand_master:
Hehe... en fråga bara.
Installerar programmen spyware av något slag? Avskyr nämligen sånt, och om de gör det hur får man bort skiten?

Nej det gör de inte

LimeWire visar dock banners i gratisversionen av programmet har jag för mig.

[ 12 September 2002, 01:26: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 10:15
Citat:

quote: Vilket är det bästa fildelningsprogrammet då på macen, och som flest använder? Någon som vet?

tycker acqusition är klart bäst för .mp3 jägare (har dock inte fått igång eDonkey)..

carracho är väldigt bra, men det tar lite tid, ofta måste man bli kompis med serverägarna för att få ladda ner, eller ladda upp något bra. bästa programmet för program och spel iallafall.

sen finns det ju faktiskt en Direct Connect till macen, även om den är väldigt.. ofullständig. Men den funkar. Dock finns i princip bara PC folk där, så program o spel till mac kan man glömma. Men för att ladda ner mp3:or och filmer funkar det fint.

• Medlem
  • 2002-09-12 10:42

Starta CocoaDonkey, hänvisa till mappen mlDonkey i Preferences. Finns att läsa i ReadMe-filen. Mycket enkelt.

iSwipe funkar bäst tycker jag. LimeWire funkar det med. Acquisition är snyggt men hittar inte mycket. Neo är en Kazaa-portsniffer, ej använt så mycket.

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 14:51

aldrig hittat något med varken Neo elle iSwipe, kanske ska ta och testa igen då..

men jag tycker alltid man hittar den musik man letar efter i acquisition, plus att det är snabbt, stabilt och smidigt. LimeWire är sjukt segt, framförallt att starta.

någon Hardcore-carracho männska här? behöver lite tips på bra servrar, möjligen såna man inte hittar på dom vanligaste trackersarna..

• Medlem
  • International user
  • 2002-09-12 17:04

ja vet några bra carracho servrar .. men vill inte dela me mej

, ml donkey funkar så här :
fixa en ml donkey mapp, öppna terminal , skriv "cd " dra mldonkey mappen till terminal rutan. skriv sen
" ./mldonkey".
Öppna sedan din webbläsare och skriv in http://127.0.0.1:4080 . Så nu ska det funka

. Tror även att du behöver en mapp som heter sw i root. I den ska d finnas en mapp som heter lib och i lib ska libdl.dylib ligga

• Oregistrerad
  • 2002-09-13 19:38

Man kan ju också köra nåt fildelningsprogram för PC i Virtual PC

1
Bevaka tråden