Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Labs...

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när Martin är tillbaka är det åter aktuellt att stoppa in folk i projektet Mac OS X Labs.
Även ni som frågat förr men som ännu inte har access dit kan väl svara på detta msg så ska jag skynda på Martin...

Ge en kort liten presentation av vad ni kan tänkas bidra med, säg även om du innehar ett ADC medlemskap av någon grad.

Projektet är tänkt att avhandla kopplingen mellan OS X klienter och Servrar.. tex via Netinfo.

(Ledsen att det tagit sån tid att få in er andra som redan sagt att ni vill deltaga, men skriv upp er igen som sagt så tar vi hela listan o trycker upp i Martins ansikte )

[ 26 Juni 2002, 11:07: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Har inget ADC medlemskap, men jobbar som konsult med Mac/PC integration. Hoppas kunna bidra mer
med frågeställningar än färdiga lösningar.

  • Oregistrerad
  • 2002-06-26 11:58

Skulle gärna vilja delta om det finns plats över.
Har 600 mackar som vi skall köra OS X på i slutet av året så all hjälp med detta vore suveränt.
Jag väntar för närvarande på vår Xserve som skall dyka upp i veckan. Jag hoppas att kunna bidra med info och lösningar efterhand som jag stöter på dem.

Jag hoppar gärna med.

Sitter i en blandad miljö bestående utav bland annat Solaris, MacOS X och windows. Jag letar efter en vettig platform att köra som server för alla dessa.

Dessutom prioriterar jag säkerhet väldigt högt.

  • Oregistrerad
  • 2002-06-26 17:00

Inget ADC medlemskap, men väldigt intressead av frågan. Speciellt då vi kommer gå över till X inom en snar framtid. håller på att få ett eget testlabb där diverse kommer att kunna testas.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Ge en kort liten presentation av vad ni kan tänkas bidra med, säg även om du innehar ett ADC medlemskap av någon grad.

Är intresserad av att medverka - främst för att bevaka mina kunders intresse - dvs stora delar av den grafiska branschen.

Är "ADC Select member"

/Mattias

Inget ADC-medlemskap - ännu.
Arbetar som konsult med bl a integration av PC-Mac. Jobbar för att få mina kunder att gå över till OS X klient och server. Är gärna med på ett hörn i projektet.

Jag vill vara med jag med.
Jag jobbar som tekniker och försöker få allt fler att växla över till Mac OS X.
Det rör både blandade miljöer där Win, Unix, Linux, Novell etc etc ingår.

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-06-27 17:56

Tjena

Intresserad. Kört Mac privat sedan 1986, professionellt sedan 1988. Administrerar idag ett nätverk med 40 Mac, 10 pc, 2 CGI mm. diverse OS9 + OSX servrar. Mycket kringutrustning. DTP, 3D, DVD osv.

/ola

[ 27 Juni 2002, 17:58: Meddelandet ändrat av: Ola ]

Är intresserad. Inget ADC men skriver regelbundet om OS X.

  • Medlem
  • 2002-06-28 09:23

jag är intressead kan bidra med bla information om ASR under X
har även maskinpark för tester
inget ADC medlemskap

På måndag stoppar vi in de av er som får var med från start. För er som inte kommer med i första svängen så kommer projektet att bli ett öppet sådant när vi kommit en bit på vägen.

Men finns det fler ute som vill vara med och kan bidra med något så skriv upp er här så vi har en plats att hämta ur.
Tack för den hyfsat stora responsen på detta, många som är intresserade av detta märker man.

Dessutom, ni som inte är ADC members kan ju gå med i gratis varianten av ADC..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-29 19:34

Intresserad. Kör MacAdministrator på ett mindre antal Macar som klientmaskiner med Mac OS 9 i universitetsmiljö idag. Har inga planer på att köra Mac OS X, på klienter den närmaste tiden då hårdvaran är för dålig, men undersöker och testar för framtida uppgraderingar. Kör ASIP och OS X Server på Macserversidan.

Online ADC, ingen sponsor för högre medlemskap, och kostnaden överväger nyttan för annat medlemskap privat för min del.

  • Medlem
  • 2002-07-01 12:20

Mac/PC-konsult som är intresserad av att utreda kopplingar från mina kära macar till PC maskiner. Pysslar just nu med att få autentisering mot AD att funka över LDAP på ett stabilt vis i produktionsmiljö. Online ADC.

Administrerar ett nätverk på 120 macar och ca 20 PC. Detta skall i framtiden eventuellt integreras med ett PC nätverk med 100 klienter. Håller p att arbeta fram en serverlösning med en xServe och en Win 2k server som båda hämtar sin info från LDAP.

Har inget ADC medlemsskap hittills men det kommer. Hade uppskattat mycket att vara med i MacOS X labs och tror att jag kam bidra med ganska mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 16:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
[QB]Håller på att arbeta fram en serverlösning med en xServe och en Win 2k server som båda hämtar sin info från LDAP.[QB]

Har ni fått er Xserve ännu? Väntar själv på en, och har inte hört om speciellt många levererade...

Nej det har jag inte än. Har byggt upp ett testsystem ded en gammal G4 men det är ju inte riktigt samma sak.

Så då har listan gått iväg och ni bör senast imorgon kunna nyttja forumet OS X Labs..

För er som inte kom med nu, hav tröst.. vi återkommer när vi kommit igång där mot hösten..

För er som kommer med, gör gärna en egen tråd där ni presenterar er själva och er miljö samt vad ni hoppas få ut och kan bidra med. Tex labbmöjligheter, kopplingar, miljöer etc..

Ser fram emot lite drag i det forumet nu, trots sommaren (som fö lyser med sin frånvaro här i Sthlm. Även om solen skiner och himlen är blå just ikväll)

PS. Läs gärna dom trådarna som finns under forumet där jag har för mig att jag förklarat mer om ideen och tankarna bakom projektet..

Skulle vara mycket intresserad av att medverka.
Vi har en blandad OS X, Linux och Win2000/XP-miljö, som används för läkemedelsforskning.
Mitt primära mål skulle vara att etablera en lösning där Xserve använder användarinformationen i en LDAP-server (av något slag) för att fungera som filhanterare till alla våra användares belåtenhet. Jag delar gärna med mig av våra erfarenheter när vi väl sätter systemet i bruk.

/Thomas

Jag är intresserad av att vara med. Vi har ett premier select medlemskap och är precis i färd med att sätta upp tre xserveburkar med netinfo, netboot bl.a....

/p

[ 02 Augusti 2002, 09:49: Meddelandet ändrat av: Pär Svensson ]

1
Bevaka tråden