Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailman

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.endymion.com/products/mailman/

Kolla in detta webbgränssnitt. Visst borde det fungera med den inbyggda mailservern i OS X Server?

Eller finns det andra bättre webbgränssnitt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 17:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
http://www.endymion.com/products/mailman/

Kolla in detta webbgränssnitt. Visst borde det fungera med den inbyggda mailservern i OS X Server?

Eller finns det andra bättre webbgränssnitt?

Klart det fungerar med den interna mailservern i os x. Pop3 är kravet på mailservern och det fungerar fint.

Har inte kollat på andra gränssnitt, men är övertygad om att det finns fler och billigare.

/glemme

är det svårt att få Mailman att rulla på en mac? Måste man installera sendmail och python eller finns sånt redan i OSX-client?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-10-07 12:10

En mailman finns inbyggt i OSX-Server, funkar kanonbra!
Mailman org

Fast ni menade nog inte en sån

Jo det tror jag nog att jag menade. Grejen är den att jag vill köra mailman från klientversionen av OSX. men det kanske inte går....

Ursprungligen av David Slättne:

Grejen är den att jag vill köra mailman från klientversionen av OSX. men det kanske inte går....

Jag är intresserad av samma sak, men hinner inte testa förrän en bit in på nästa år. Här finns i alla fall en artikel om hur man installerar Mailman på klientversionen av Mac OS X.

Det där ska jag undersöka. I brist på annat skaffade jag mig en begagnad pc, installerade TAO-linux (som är en gratisvariant av redhat-enterprise) och sparkade igång mailman på den. Eller håller snarare på att sparka igång det. Jag är ju så ovan vid linux men jag måste säga att jag får mer och mer smak för det och jag börjar fatta mer och mer om OSX på detta viset. (tänk va en gammel pc kan va bra jallafall).
En annan rolig grej är jag kör pc-burken via ssh från terminalen, så jag slipper ha dubbla skärmar och tangentbord. Jag kör helt enkelt en pc från min mac, det känns fint!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-12-13 11:29

Killar, är det inte som så att ni pratar om två olika saker? Den Martin frågar om är en webmail-produkt. Dock är deras definition av open source ganska kul... Den som Tobbe m fl pratar om (och som jag också tänkte direkt på) är ett program för att serva mailinglistor.

Vilken vill vi prata om?

Ursprungligen av frazze:

Killar, är det inte som så att ni pratar om två olika saker? Den Martin frågar om är en webmail-produkt. Dock är deras definition av open source ganska kul... Den som Tobbe m fl pratar om (och som jag också tänkte direkt på) är ett program för att serva mailinglistor.

Vilken vill vi prata om?

Ja det verkar inte helt orimligt. När jag ställde min fråga så visste jag fortfarande inte ens hur mailman såg ut (eller kunde se ut), så jag förutsatte att det var programmet för att serva mailinglistor. Men det här verkar ju vara nåt annat. (lommar tillbaks till hörnet och drar det gamla över mig igen...)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-12-13 11:31
Ursprungligen av Björnström:

http://www.endymion.com/products/mailman/

Kolla in detta webbgränssnitt. Visst borde det fungera med den inbyggda mailservern i OS X Server?

Eller finns det andra bättre webbgränssnitt?

För att svara på den sista frågan: det finns många som kör SquirrelMail. Och det finns (säkert) många som har hittat ännu modernare webmail. För det är väl webmail som du har i åtanke?

1
Bevaka tråden