Wohha… Tack för all respons!
Det verkar vara svårt att komma upp i över 25 mb/s. Detta får jag mellan TVÅ IDE-diskar intern på client G4:an och mellan den externa RAID:en och G4:a Servern. Raiden har internt 8 st Maxtor 160GB IDE-diskar. Dock kopplas den till Servern med ett ATTO UW 160MB/s Dual Channel SCSI 3 kort. Även från denna till Serverns interna diskar når jag inte mer än 25MB/s. Denna gräns kommer jag till när jag kör från externa FireWire diskar till clientmaskinen också…
Filer jag testat med hittills är bara 500 MB DV-filmer. Så det trode sig vara en rel. "enkel" filkopiering. Notera att RAID:en kör RAID 5.
Skum sak jag upptäckte idag var att RAID:en påstod sig ha en hastighet på 80MB/s. "Interface: 80MB/s". Borde inte detta vara 160MB/s om SCSI-kortet kör med detta?
Jämfört med det äldre 100 Mbit nätet så har prestandan mer än dubblats i varje fall. Fick i bästa fall 9 mb/s förr. Nu når jag 15-25 MB/s, inte att klaga på. Lika snabbt som att jobba mot de interna diskarna nästan + att det är centraltlagrat + att det är säkert lagrat!